پمپئو «زامبی» است

وزیر ‌خارجه ونزوئلا به همتای آمریکایی خود حمله کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «خورخه آریزا» وزیر ‌خارجه ونزوئلا امروز (دوشنبه) «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده را به دلیل دخالت و ادعایش درباره انتخابات پارلمانی ونزوئلا، «زامبی» توصیف کرد.

پمپئو روز گذشته در پیامی مداخله‌جویانه که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، صحت انتخابات پارلمانی ونزوئلا را که با حضور ناظران بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان برگزار شد، زیر سؤال برد.

پمپئو در این پیام توئیتری مدعی شد: «تقلب در انتخابات ونزوئلا از قبل انجام گرفته است. نتایجی که رژیم غیرمشروع مادورو اعلام خواهد کرد، بازتابی از اراده مردم ونزوئلا نیست. آنچه امروز در حال رخ دادن است، تقلب و تزویر است نه انتخابات.»

آریزا نیز در پاسخ به این اظهارات پمپئو در صفحه توئیتر خود نوشت که تلاش‌های آمریکا برای اعمال نفوذ سیاسی در ونزوئلا شکست خورده است.

وی خطاب به پمپئو ادامه داد: «یک زامبی سخن گفته است! گرچه طبق گفته رئیست، دونالد ترامپ، در انتخابات آمریکا تقلب رخ داده است. پمپئو، با آرامش و در حال استعفا حقیقت را بپذیر؛ در ونزوئلا، شکست شما قطعی است. ما امیدواریم که به‌زودی دیپلماسی به وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بازگردد.»

این در حالی است که «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا بارها تاکید کرده است در صورتیکه حزب مخالف در انتخابات پارلمانی پیروز شود، حاضر است استعفا کند.

کد خبر: 2937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =