نظام یارانه‌ای کشور باید اصلاح شود/ حذف یارانه پنهان

میرتاج الدینی گفت: نظام یارانه‌ای کشور از جمله یارانه مستقیم، پنهان، کالاهای اساسی و انرژی باید یک بار دیگر بازنگری شوند.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو آتیه آنلاین در خصوص طرح اصلاح نظام یارانه ای کشور گفت: نظام یارانه‌ای کشور از جمله یارانه مستقیم، پنهان، کالاهای اساسی و انرژی باید یک بار دیگر بازنگری شوند تا بدین طریق در راستای اصلاح اقتصاد کشور و معیشت مردم گام مثبتی برداریم.


وی ادامه داد: دهک‌های ثروتمند جامعه ۲۵ برابر دهک‌های پایین از یارانه پنهان استفاده می‌کنند که باید با یک برنامه کارشناسی شده این موضوع را حل کنیم البته بررسی‌هایی در رابطه با این طرح در مجلس آغاز شده است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس همگی موافق اصلاح نظام هدفمندی یارانه‌ها هستند، طرح‌های مختلفی در این باره ارائه شده که این طرح‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال بررسی است.


میرتاج الدینی با اشاره به میزان کسری بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد: اختصاص یارانه‌های پنهان به رسته‌های مختلف اقتصادی یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بررسی مجلس است، در حال حاضر یارانه پنهان فقط  در حوزه حامل‌های انرژی ۸۳ میلیارد دلار است که اگر آن را به نرخ آزاد دلار حساب کنیم، معادل دو و نیم برابر بودجه کشور می‌شود، یعنی برای هر فرد هزار دلار و به حدود ۲۵ میلیون در سال می‌رسد که در صورت نیاز باید حذف شود.



 

کد خبر: 29132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =