وداع علی عسگری با رسانه‌ ملی

پس از گذشت ۵ سال، زمان خداحافظی علی عسگری  با جام‌جم فرارسیده و گفته می شود که او به زودی جای خود را به یکی از معاونانش خواهد داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، پس از آنکه سرافراز ۱۸ ماه پس از انتصابش در میانه موجی از حاشیه و شایعه استعفا کرد، علی عسگری به عنوان هفتمین سکان دار رسانه ملی ایران معرفی شد. او در صدا و سیما بیشتر سمت‌های آموزشی مثل ریاست دانشگاه صداوسیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه را در کارنامه‌ اش داشت و از جمله اقدامات انجام شده در دوره تصدی او، معاونت توسعه و فناوری رسانه‌ای صدا و سیما می‌توان به راه اندازی تلویزیون دیجیتال و انتقال فناوری تلویزیونی از آنالوگ به دیجیتال اشاره کرد.

پس از آنکه  اردیبهشت سال ۹۵ از طرف مقم معظم رهبری به عنوان ریاست سازمان صدا و سیما منصوب می شد گمانه زنی ها این بود که اون نیز در زمره مدیران ده ساله قرار بگیرد و حکم ریاست رسانه ملی را برای ۵سال دوم نیز خواهد گرفت. حالا در روزهای پایانی شهریور شنیده ها حاکی است  که علی عسگری بزودی جای خود را به یکی از معاونین با سابقه و خوشنام صداوسیما خواهد داد. سال ۹۶ نیز به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در مقطعی گفته می‌شد علی عسکری از صداوسیما می‌رود.

در آن زمان نام سید محمد حسینی به عنوان جانشین او مطرح بود. حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بود. سال ۹۸ هم به دنبال انتقادات دولت حسن روحانی از عملکرد صداوسیما این شایعه قوت گرفت؛ با این حال بازهم علی عسگری تغییر نکرد. تا اینکه امسال با توجه به پایان یافتن مدت زمان حکمش، خبر انتصاب یکی از معاونان او به ریاست سازمان صدا و سیما به طور جدی مطرح می‌شود.

در این مدت گزینه‌هایی چون شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و مصطفی محمدی رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان صداوسیما نیز مطرح بوده‌اند اما حالا جدی‌ترین گزینه تصدی بزرگترین و فراگیرترین رسانه کشور، پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما است. گفته می‌شود،

حکم جبلی۵۵ ساله و دانش آموخته دکترای فرهنگ و رسانه از دانشگاه امام صادق (ع) که هم اکنون مسئولیت معاونت برون مرزی صدا و سیما را بر عهده دارد تا پایان هفته جاری صادر خواهد شد و وی بر کرسی عالی سازمان تکیه خواهد زد. او پیش‌تر در رسانه ملی، مسئولیت‌هایی همچون معاونت برون مرزی صداوسیما، عضویت در هیات علمی دانشگاه صداوسیما، معاونت سیاسی صداوسیما، دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه ۲ سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم و مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت را بر عهده داشته است. به هر ترتیب باید تا روزهای آتی منتظر انتصاب رسمی رئیس جدید سازمان صداوسیما ماند.

کد خبر: 28869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =