تشکیل زنجیره انسانی آلمانی‌ها در اعتراض به صادرات تسلیحات

صدها تن از مردم آلمان در اعتراض به افزایش بودجه نظامی این کشور زنجیره انسانی تشکیل دادند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله، صدها تن از مردم آلمان در اعتراض به افزایش بودجه نظامی این کشور با تشکیل زنجیر انسانی از مقابل پارلمان تا دفتر صدراعظم آلمان شعار صلح، نه به تسلیحات سر دادند.

معترضان صلح‌جو به عنوان بخشی از اعتراضات سراسری برای مطرح کردن درخواست خلع تسلیحات روز شنبه در منطقه دولتی برلین تجمع کردند.

صدها تن از مردم با گرفتن دست یکدیگر از طریق روبان‌هایی که به دست خود آویزان کرده بودند برای کمک به حفظ فاصله اجتماعی یک زنجیر انسانی تشکیل دادند که از مقابل دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تا ساختمان پارلمان کشیده شده بود. 

پلیس برلین اعلام کرد، ۳۵۰ تن در این اعتراض در پایتخت آلمان شرکت داشتند در حالی که سازمان‌دهندگان تعداد شرکت‌کنندگان در این اعتراض را ۵۰۰ تن اعلام کردند.

راهپیمایی‌های کوچک‌تری در شهرهای دیگر آلمان از جمله بن و مونیخ برگزار شدند.

معترضان در برلین بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود کسب و کار بمب را متوقف کنید و بدون تسلیحات صلح ایجاد کنید.

اعتراض برلین که تحت شعار "صلح، نه به تسلیحات" برگزار شده بود در بحبوحه مذاکرات درخصوص بودجه نظامی در آلمان صورت گرفت.

قانون‌گذاران آلمان قرار است روز سه‌شنبه درخصوص پیشنهادات بودجه این کشور برای سال ۲۰۲۱ میلادی مذاکرع کنند؛ پیشنهاداتی که شاهد افزایش بودجه دفاعی هستند.

راینر هافمن، رئیس کنفدراسیون اتحادیه تجاری آلمان گفت: انجمن ما علیه جنون جهانی تسلیحات و اهداف بودجه ناتو اعتراض دارد.

وی افزود: ما باید روند بسیج تسلیحاتی را بشکنیم. تسلیحات و خشونت هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا و ناتو آلمان را تحت فشار گذاشته‌اند تا بودجه دفاعی خود را افزایش دهد؛ بودجه‌ای که در حال حاضر کمتر از هدف دو درصدی است که ائتلاف ناتو برای اعضای خود تعیین کرده است.  

ترامپ بارها موضوع بودجه نظامی آلمان را مطرح کرده و تابستان امسال اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد هزاران تن از نیروهای آمریکایی را از پایگاه‌های نظامی در آلمان خارج کند.

قانون‌گذاران آمریکایی اقداماتی را برای مسدود کردن این برنامه در لایحه بودجه دفاعی که اخیرا نهایی شد، اتخاذ کردن اما همچنان این امکان وجود دارد که ترامپ این قانون را وتو کند.

کد خبر: 2882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =