ایران - ژاپن/ فینال انتقامی در قلبِ توکیو

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۳:۳۰ امروز به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت تا فینال مسابقات قهرمانی مردان آسیا را برگزار کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، پرونده مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا ۲۰۲۱ امروز با برگزاری دو دیدار فینال و رده‌بندی در کشور ژاپن به پایان خواهد رسید و تیم ملی والیبال کشورمان در فینال این مسابقات امروز و از ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف تیم میزبان یعنی تیم ملی والیبال ژاپن خواهد رفت. دیداری که پیروزی در آن به منزله تصاحب جام قهرمانی برای بلندقامتان ایران است که با هدایت بهروز عطایی تا این روز از مسابقات را بدون شکست پشت سر گذاشته و با اقتدار راهی فینال شدند. 

مرحله نیمه‌نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی شهر چیبا در کشور ژاپن برگزار شد و تیم‌های ایران و چین به مصاف هم رفتند. تیم ملی والیبال ایران در این رقابت توانست با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد تا ضمن کسب سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ روسیه به فینال این رقابت‌ها صعود کند.در دیگر بازی‌های نیمه نهایی این رقابت‌ها، از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران تیم ملی والیبال ژاپن به مصاف تیم ملی والیبال چین تایپه رفت. ژاپن در یک بازی نزدیک موفق شد حریفش را با نتیجه سه بر یک شکست دهد تا حریف والیبال ایران در فینال مسابقات آسیایی شود.  بازی ژاپن و چین تایپه در چهار ست و به ترتیب با نتایج  ۲۵ بر ۱۶، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ به سود ژاپن پایان یافت.

ملی‌پوشان والیبال ایران در حالی فردا برای ششمین بار در فینال رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور می‌یابد، که تا کنون سه مقام قهرمانی در سال‌های  ۲۰۱۱ (سرمربی ولاسکو)، ۲۰۱۳ (سرمربی ولاسکو) و ۲۰۱۹ (سرمربی کولاکوویچ) به دست آورده است.همچنین تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۹ (حسین معدنی) و ۲۰۱۵ (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شد.

ملی پوشان والیبال ایران برای انتقام شکست المپیک توکیو و لیگ ملتهای ۲۰۲۱ در خاک ژاپن به مصاف این تیم خواهند رفت تا شاید بتوانند انتقام شکست بازی‌های قبل را در خانه ژاپن از این تیم بگیرند. پیش از این والیبال ایران و ژاپن در المپیک توکیو به مصاف هم رفته بودند که تیم ملی ژاپن با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ایران توانست از دور مقدماتی این رقابت‌ها صعود کند و شکست ایران مقابل ژاپن باعث شد، والیبالیست‌های ایران از صعود به دور بعدی این مسابقات باز بمانند. حالا و در فاصله کمتر از دو ماه بار دیگر تیم ایران باید به مصاف سامورایی‌ها برود و باز هم این بازی در کشور ژاپن برگزار می‌شود. این بار اما تیم ملی والیبال ایران می‌خواهد بار دیگر اثبات کند که در قاره آسیا تیم نخست است و بر صدر قاره کهن قرار بگیرد، برای همین انگیزه شاگردان بهروز عطایی برای پیروزی در این بازی بسیار بالاست. 

تیم ژاپن در سال‌های اخیر توانست فاصله خود را از تیم ایران کم کند و در بازی‌های اخیر رو در روی دو تیم ایران را به دردسر بیندازد. این بار نیز آن‌ها در تلاش هستند که جام قهرمانی آسیا در کشور ژاپن باقی بماند و قطعا با شناخت کافی از تیم ایران راهی این دیدار خواهند شد. به همین دلایل باید امروز منتظر یک دیدار بسیار جذاب و تماشایی بین دو تیم ایران و ژاپن باشیم. دیداری که برای ایران جنبه انتقامی دارد و ژاپنی‌ها نیز می‌خواهند از حیثیت خود دفاع کرده و جام را در کشور خودشان به چنگ بیاورند. 

بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز ۲۱ شهریور با حضور ۱۶ تیم برتر قاره آسیا در چهار گروه چهار تیمی به میزبانی ژاپن آغاز شده و امروز ۲۸ شهریورماه به پایان خواهد رسید.

کد خبر: 28537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =