جزییات مصوبه مجلس مبنی بر آزادسازی واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح آزادسازی واردات خودرو با ۱۷۲ رای موافق به تصویب مجلس رسید.

حجت اله فیروزی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص جزییات موافقت مجلس با آزادسازی خودروهای وارداتی گفت: مصوبه کمیسیون صنایع مبنی بر منع واردات خودرو در دستور کار مجلس قرار گرفت که  با ۱۷۲ رای موافق،  ۳۸ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر با این طرح موافقت کردند.


وی ادامه داد: این طرح با عنوان ساماندهی بازار خودرو از مجلس دهم در حال بررسی بود که با مخالفت شورای نگهبان با بند ۴ آن، مجددا به مجلس ارجاع داده شده بود که ما در کمیسیون با اصلاح آن مجددا برای رای گیری به صحن فرستادیم.


فیروزی با بیان اینکه این مصوبه  به هر فرد حقیقی و حقوقی اجازه واردات می‌دهد گفت: مصوبه کمیسیون صنایع در صحن مجلس با اکثریت آرا تصویب شد و برای تصویب نهایی نیازمند تاییدیه شورای نگهبان است.


وی خاطرنشان کرد: واردات خودرو در شرایطی ممکن خواهد بود که هیچ ارزی از کشور خارج نشود اما اگر فعالان این عرصه بتوانند در قالب تهاتر، برای واردات خودرو اقدام کنند، دولت هیچ مشکلی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر صمت برخلاف سایر وزرا موافق واردات خودرو است زیرا میداند که این امر می تواند بر قیمت ها و آرامش بازار کمک کند.


پایان پیام/
 

کد خبر: 28315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =