هدف ما میدان دادن به بازیکنان جوان است

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: هدف ما از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا این است که به جوانان میدان بدهیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی والیبال ایران این روزها خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۱ آماده می‌کند. مسابقاتی که قرار است از ۲۱ شهریور ماه به میزبانی کشور ژاپن برگزار شود.در همین راستا، بهروز عطایی، سرمربی جوان تیم ملی والیبال ایران که قرار است هدایت ملی‌پوشان را در مسابقات قهرمانی آسیا بر عهده داشته باشد، در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، به وضعیت ملی‌پوشان پیش از اعزام به مسابقات اشاره کرد و گفت: تیم ملی فعلی ترکیبی از بازیکنان جوان و بازیکنان با تجربه است که قرار است در کنار هم برای رسیدن به جام قهرمانی قاره آسیا تلاش کنند.

وی در خصوص برگزاری این اردوی آماده سازی اظهار کرد: پس از پایان مسابقات المپیک ۲۰۲۰ مدت کوتاهی به بازیکنان استراحت داده شد و بعد از آن از نیمه مرداد تمرینات با معرفی لیست نفرات جدید و کادر فنی جدید در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد. نزدیک به یک ماه این اردو ادامه داشته و تا پیش از اعزام نیز ادامه خواهد داشت. تلاش ما این بود که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی این اردو را برگزار کنیم که مراقب سلامتی بازیکنان نیز باشیم. 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به اینکه میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بسیار پایین است، افزود: در حال حاضر میانگین بازیکنان 24 سال است و این یعنی ما با تیمی جوان راهی ژاپن خواهیم شد. این مسابقات بستر بسیار خوبی است که جوانان والیبال ایران توانمندی خود را نشان دهند و با عملکرد خوب خود بتوانند خانواده والیبال را به آینده درخشان تیم ملی امیدوار کند. 

عطایی درخصوص حریفان ایران در مسابقات قهرمانی مردان آسیا گفت: در مرحله گروهی با تیم‌های آسانی مانند پاکستان، هنگ کنگ و تایلند هم گروه شده‌ایم که بعید است بتوانند تیم ما را وارد چالش خاصی کند. در ادامه اما حریفانی مانند ژاپن میزبان،قطر، استرالیا، چین و ... پیش رو خواهیم داشت که قطعا با آمادگی کامل و برای تصاحب مدال طلای مسابقات در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند. برای همین جایی برای اشتباه کردن وجود ندارد و اگر بخواهیم بار دیگر نشان دهیم که برترین تیم آسیا هستیم، فرصتی برای اشتباه نداریم و باید هر چه در توان داریم به میدان ببریم. 

وی در پاسخ به این سوال که عدم برگزاری بازی تدارکاتی چه ضرری را به تیم ملی تحمیل خواهد کرد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و سختی سفر و دعوت از تیم‌های خارجی به ایران، امکان برگزاری بازی تدارکاتی ایجاد نشد. اما با توجه به برنامه ریزی که داریم قصدمان این است که در ژاپن پیش از آغاز مسابقات دو دیدار تدارکاتی برگزار کنیم. دیدار با تیم ملی والیبال قطر قطعی شده است و قطعا با این تیم بازی خواهیم کرد اما دومین حریف ما در بازی‌های تدارکاتی هنوز مشخص نیست و بعد از رفتن به ژاپن درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

کد خبر: 27570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =