۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 27563

اولویت پرسپولیس باید قهرمانی آسیا باشد

مرتضی کرمانی مقدم؛ پیشکسوت فوتبال
اولویت پرسپولیس باید قهرمانی آسیا باشد

همه جام‌هایی که پرسپولیس گرفته است با ارزش است اما این تیم حالا باید تنها یک اولویت داشته باشد و آن قهرمانی در آسیا است.

تیم فوتبال پرسپولیس در آغاز دور جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، باید در گام ابتدایی و در دیداری تک حذفی به مصاف تیم فوتبال استقلال تاجیکستان برود. این بازی از جهات مختلف برای سرخ‌پوشان حائز اهمیت است و باید این را نیز در نظر داشت که بر خلاف تصورات استقلال تاجیکستان تیم بسیار سخت‌کوش و سرسختی است و شکست دادن این تیم کار آسانی به شمار نمی‌رود. آنچه بسیار مهم است و باید آن را در نظر داشت ناهماهنگی تیم جدید پرسپولیس است. در واقع برخی بازیکنان تازه وارد این تیم هنوز فرصت در کنار هم بازی کردن را نداشتند و این موجب شده است که کمی وضعیت نگران کننده به نظر برسد. 

موضوع دیگر که نشان دهنده اهمیت بالای این مسابقه است، این است که این بازی به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و میزبان آن نیز تیم تاجیکی است. پس هر گونه ریسک و دست کم گرفتن حریف می‌تواند بسیار گران تمام شود. البته تیم استقلال تاجیکستان از رویارویی با تیم پر افتخاری مانند پرسپولیس ایران واهمه خواهد داشت؛ با این حال تیم پرسپولیس باید کم اشتباه و با دقت و هدفمند در این دیدار خانگی ظاهر شود تا بتواند حریف خود را شکست داده و وارد مرحله گروهی متمرکز این مسابقات شود. 

تیم فوتبال پرسپولیس در سال‌های اخیر بهترین تیم ایرانی لیگ برتر فوتبال بوده است و در این چند سال توانسته یک تنه تمام افتخارات داخلی را از آن خود کند. در این میان اما جای کاپ قهرمانی قاره آسیا در ویترین افتخارات سرخ‌پوشان پایتخت خالی است. درست است که پرسپولیس در لیگ برتر رکورد شکنی کرده است و حالا سودای شکست دادن فولاد خوزستان و تصاحب سوپر جام را نیز در سر دارد، اما قهرمانی در آسیا باید اولویت مهم یحیی و شاگردانش باشد. عنوانی که قطعا با توانمندی و پتانسیلی که از تیم پرسپولیس سراغ داریم به هیچ وجه دور از دسترس نیست و اگر کمی انسجام در تیم وجود داشته باشد و بدشانسی گریبان‌گیر گل‌محمدی و شاگردانش نشود، به هیچ عنوان دور از دسترس نیست و  می‌توان پیش‌بینی کرد که این‌بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به دست پرسپولیس ایران بالا برده شود. 

کد خبر: 27563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =