ایران-عراق؛ ماموریت سخت اسکوچیچ و شاگردانش

تیم ملی فوتبال ایران در چالشی سخت و مهم در مسیر رسیدن به جام جهانی، امشب باید به مصاف تیم ملی فوتبال عراق برود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امشب با برگزاری چند مسابقه در منطقه آسیا پیگیری می‌شود و دوازده تیم راه‌ یافته به مرحله مقدماتی، مقابل حریفان خود قرار خواهند گرفت. تیم ملی فوتبال کشورمان در سخت‌ترین دیدار خود در این مرحله باید از ساعت ۲۲ و ۳۰ به وقت ایران به مصاف تیم ملی فوتبال عراق برود. تیم ملی فوتبال ایران در حالی در این مسابقه باید مقابل عراق صف آرایی کند که بازی نخست خود در این مرحله از مسابقات را در تهران با پیروزی یک بر صفر مقابل سوریه پشت سر گذاشت و این دومین گامی است که باید بردارد.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نخست خود برابر تیم ملی سوریه، نمایش خوبی در فاز تهاجمی نداشت و حالا با بازگشت سردار و  شکل‌گیری دوباره زوج آزمون و طارمی مقابل عراق، می‌توان شاهد بازی هجومی‌تری از شاگردان اسکوچیچ بود. نگاهی به دیدارهای چند سال اخیر تیم ملی مقابل عراق مقابل ایران نشان از این دارد که کمتر پیش آمده است که این حریف ابتکار عمل را به دست گرفته و تهاجمی بازی کرده باشد.

تقابل جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ که تیم ملی ده نفره بود و بازی مرحله قبل دو تیم در اردن، تنها مسابقاتی است که عراق در دقایقی از آنها تهاجمی بازی کرد. عراق در اکثر بازی‌ها مقابل ایران و البته بازی با تیم‌های درجه اول آسیا مثل ژاپن و استرالیا ترجیح می‌دهد که عقب بنشیند و منتظر موقعیت بماند. بازی چند روز قبل عراق مقابل کره جنوبی هم سناریوی مشابهی داشت و این تیم با بازی بسته توانست به یک امتیاز برسد. با این پیش ‌فرض ادعای ادووکات را نباید خیلی جدی گرفت. این بخشی از جواب‌های کلیشه‌ای است که مربیان در نشست خبری به زبان می‌آورند و کارکرد آن اقناع افکار عمومی است. همچنین این می‌تواند بلوفی از طرف مربی باتجربه هلندی برای فریب دادن کادر فنی تیم ملی باشد.

ادووکات هرچند در نشست خبری وعده بازی تهاجمی داده، ولی در واقع این اسکوچیچ است که باید تیمش را برای گرفتن سه امتیاز به زمین بفرستد و خط دفاعی حریف را وادار به اشتباه کند. سرمربی تیم ملی  که در بازی با سوریه غایب بود، امشب مقابل عراق ماموریت بسیار سختی دارد.  

عراق هر چند روی کاغذ میزبان است ولی این بازی تفاوت‌های اساسی با بازی دو تیم در اردن دارد. عراق در آن بازی حمایت هواداران پرشورش را داشت، ولی این بار خبری از تماشاگران نیست. همچنین ورزشگاه خلیفه دوحه مزیتی برای عراق ندارد و کیفیت بالای چمن آن بیشتر به نفع تیم ملی است که می‌خواهد بازی‌اش را روی زمین طراحی کند.

با تمام این تفاسیر تیم ملی فوتبال دومین مسابقه خود را در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ساعت ۲۲:۳۰ امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه خلیفه دوحه مقابل عراق برگزار می‌کند. تیم داوری چینی هم قضاوت این بازی را بر عهده دارد. عراقی‌ها به دلیل شرایط نامساعد کشورشان موفق به کسب میزبانی در این دوره از رقابت‌ها نشدند و از همان اول قرار بر این شد که بازی‌های عراق در کشور ثالث برگزار شود. در ابتدا اردن به عنوان میزبان مسابقات عراقی‌ها انتخاب شد اما در نهایت به دلیل مشکلاتی که در این مسیر به وجود آمد، دوحه قطر میزبانی مسابقات عراقی‌ها را بر عهده گرفت.

کد خبر: 27404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =