نخستین مرکز واکسیناسیون دو نوبته در تهران افتتاح شد

 نخستین مرکز واکسیناسیون دو نوبته با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه در فرهنگسرای خاوران حوزه بسیج مالک اشتر در شرق تهران آغاز به کار کرد.  

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، در افتتاح این مرکز سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد سول و الله تهران بزرگ و علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران حضور داشتند.  

در این مرکز ۲ شیفت کاری از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ شهروندان تهرانی واکسینه خواهند شد.  

جانشین فرمانده سپاه در این مراسم اظهار داشت: برای مقابله با کرونا بسیج و کادر درمان با کار جهادی حضور دارند تا بتوانند حیات دوباره ای را به مردم بدهند.

سردار علی فدوی گفت: در ۱۹ ماه اخیر شاهد جلوه بسیار زیبایی از این کار خدا پسندانه بودیم چراکه این بیماری تمامی دنیا را مورد غضب خود قرار داده است.

وی ابراز امیدواری کرد کا با ادامه اجرای طرح سردار سلیمانی فرآیند واکسیناسیون در سطح کشور هر چه زودتر تکمیل شود.

جانشین فرمانده سپاه بیان کرد که بسیاری از کشورها با اطمینان از طرح واکسیناسیون بسیاری از رقابت های ورزشی خود را برگزار می کنند که ما نیز در آینده نه چندان دور و با واکسیناسیون همگانی شاهد حضور بیشتر ورزشکاران در اماکن ورزشی خواهیم بود.

۱۵۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران فعال است

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ نیز با اشاره به اینکه ۱۱۰ رزمایش طرح حیات بخش در تهران پیش بینی شده است گفت: تا کنون شاهد ۴۰ رزمایش واکسیناسیون با همکاری سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری مناطق در تهران بوده ایم.

سردار حسن حسن زاده بیان کرد که ۱۵۰ مرکز تجمیعی و خودرویی در تهران وجود دارد که با دو نوبتی شدن آنها بتوان از ۱۲۰ هزار به ۲۰۰ هزار دُز واکسن در روز برسیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای این رزمایش ها شاهد کاهش آمار بستری و فوتی ها باشیم گفت: یکی از برنامه مهم ما در این طرح افزایش واکسیناسیون خواهد بود که ۲ هفته اخیر راهبرد جدیدی اتخاذ شده است.

سردار حسن زاده با بیان اینکه با افتتاح نوبت عصر مرکز فرهنگسرای خاوران از این پس شاهد فعال شدن مراکز در نوبت عصر خواهیم بود خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک دیگر شاهد وجود تجمع مردم در مراکز نخواهیم بود.

۵ میلیون ۷۰۰ شهروند تهرانی واکسینه شدند

فرمانده عملیات ستاد کرونا استان تهران هم در این مراسم گفت:تاکنون ۳۰ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده که سهم تهران پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.  

به گفته دکتر علیرضا زالی یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: میزان واکسیناسیون در روزهای اخیر با ورود محموله های جدید بسیار بالاتر رفته است که طی هفته های آتی می توان اماکن دیگری را ۲ نوبته کرد که تعداد افراد بیشتری پذیرش شوند.

فرمانده عملیات ستاد کرونا استان تهران با اشاره به اینکه افزایش واکسیناسیون می تواند عرصه ابتلا به کرونا را کاهش دهد افزود: طبق مطالعاتی که در تهران انجام شده (در پیک چهارم و پنجم) مرگ و میر در افراد بالای ۶۰ سال کاهش یافته است.

کد خبر: 27386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =