گفت و گو برای نجات ملت ایران و برای سربلندی کشور است

رئیس کتابخانه ملی درباره طرح مجلس در رابطه با برجام گفته نمایندگان مجلس باید در جلساتی مفصل، این موضوع را بررسی و ارزیابی کرده و قضاوت را به مردم می سپردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از برنا «اشرف بروجردی»، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در رابطه با "طرح مجلس برای خروج از برجام" گفت: اصولگرایان بیش از آنکه به فکر مصالح کشور و برجام باشند، به دنبال تقابل با دولت و شخص رییس جمهور هستند. اگر آنها به دنبال مصلحت کشور باشند، باید این موضوع را بررسی و مباحث را در مجلس به طور علنی مطرح می کردند و در نهایت قضاوت را به مردم می سپردند. طرح مجلس فقط با هدف تقابل، عناد و ایستادگی در برابر دولت است. دولت باتوجه به شرایطی که در کشور حاکم است، بودجه را آماده کرده و به مجلس تحویل داده، اما نمایندگان فقط سنگ اندازی می کنند. نمایندگان با این اقدام به دنبال خودنمایی هستند؛ اعتقاد و باوری به نیت صادقانه و خالصانه نمایندگان مجلس ندارم و یقینا آثار و تبعات این طرح، بزرگترین آسیب را به کشور وارد می‌کند.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام گفت: در صلح حدیبیه پیمانی که محمد (ص) و پیروان او از مدینه با بت‌پرستان قریش بستند، بت‌ پرستان به پیغمبر گفتند که چرا در متن صلح آورده‌ای محمد رسول الله؟ ما اگر تو را قبول داشتیم که صلح معنایی نداشت، پیغمبر این صحبت مشرکان را پذیرفتند و محمد رسول الله را به محمد بن عبدالله تغییر دادند.

بروجردی خاطرنشان کرد: گفت و گو برای نجات ملت ایران و برای سربلندی کشور است. چه کسی گفته که گفت و گو برای کشور، خواری ملت را به همراه دارد. گفت و گو با استدلال منطقی، می تواند ایران را در اوج قدرت، قرار دهد. اصولگرایان بدانند با مصالحه و یا گفت و گو دنیا حرف ایران را می شنود. با گفت و گو باید حرف مان را به دنیا بگوییم تا به تروریست بودن متهم نشویم و از خود دفاع کنیم. در همین مدتی که ظریف گفت‌وگوهایی با کشورهای مختلف داشت، بسیاری نگاهشان به جمهوری اسلامی، تغییر کرد. 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: اگر کسی دلسوز مملکت و به فکر حفظ نظام است باید حواسش جمع باشد که چه می کند و چه می گوید. به قول شهید رجایی یه کلام صحبتی که از دهان مسئول خارج می شود حتما اثر زیادی خواهد داشت.

کد خبر: 2731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =