درخت گردو چند نفر را به سینما کشاند؟

از روزچهارشنبه، دهم شهریور دو فیلم جدید به چرخه اکران سینماها اضافه شدند که با وجود در اختیار داشتن ۱۷۸ سالن سینمایی تنها حدود ۸۰۰۰ مخاطب را به سینما کشاندند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، بعد از تعطیلی‌های دهه اول محرم، سینماهای سراسر کشور از روز یکشنبه، ۳۱ مرداد فعالیت خود را از سرگرفتند. گرچه از اوایل تیرماه با شروع اکران فیلم «دینامیت» گیشه سینماها کمی رونق پیدا کرد، اما در یکی دو هفته گذشته با افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور میزان استقبال مردم از سینماها نیز کم شد. با این حال فیلم «دینامیت» پس از گذشته دو ماه از اکران به فروش حدود ۱۰ میلیارد تومان نزدیک شده است.اگرچه این میزان از فروش در شرایط کرونایی نسبتا مطلوب به نظر می‌رسد اما، این فیلم در روزهای ابتدایی اکران تقریبا هفته‌ای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشت و حالا با افت چشمگیری مواجه شده است.

با توجه به افت فروش فیلم‌های سینمایی، به نظر می‌رسید که سینما دوباره با بحران فروش و کاهش مخاطب در شرایط کرونای مواجه شده است و با اکران فیلم جدید وضعیت سینماها با بهبود نسبی مواجه شود.

درنهایت  پیرو خبرهایی که هفته‌های گذشته از سوی پخش کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» همچنین سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام شد، مجوز اکران اثر جدید محمدحسین مهدویان «درخت گردو» صادر و این فیلم سینمایی هفته گذشته وارد چرخه اکران سینماها شد.حالا طبق آمار منتشر شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که بلیت‌ فروشی آن از روز ششم شهریور آغاز شده بود، در مدت یک هفته اکران به فروش ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

رکوردی که پیش از این برای چنین فیلمی شوخی به نظر می‌آمد؛ اما حالا و در این بازار کساد، یک موفقیت نسبی است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ به نمایش درآمد که توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد. درخت گردو داستان بمباران شیمیایی سردشت است که در روستاهای غرب کشور روایت می‌شود.

علاوه بر «درخت گردو»، در هفته گذشته و از دهم شهریور، فیلم سینمایی «گیسوم» با کارگردانی نوید به‌تویی، تهیه کنندگی سعید سعدی و بازی پگاه آهنگرانی، رضا داوودنژاد، مارال بنی‌آدم، حسین صوفیان، شبنم گودرزی و شاهرخ فروتنیان روی پرده سینما رفت. این فیلم در این مدت توانست با ۳۰۰ مخاطب، فروش هشت میلیون تومانی را تجربه کند.

 دومین فیلم پرفروش این روزهای کرونا زده سینما، خورشید به کارگردانی مجید مجیدی است که یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون تومان فروش داشته است. خورشید با بازی علی نصیریان، جواد عزتی، روح الله زمانی و طناز طباطبایی برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در این جشنواره جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را دریافت کند.فیلم سینمایی هفته‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه حسینی نیز سومین فیلم پرفروش این ایام سینما است که تا کنون یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی با بازی پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، رعنا آزادی ور و ساغر قناعت از عید نوروز سال ۱۴۰۰ اکران خود را آغاز کرده است.

تک خال که از دیگر فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰ که حالا به رکورد شش ماه نمایش در سینماها نزدیک می‌شود تا کنون ۹۷۶ میلیون تومان فروخته است و در رده چهارم فیلم‌های پرفروش این روزهای سینمای ایران قرار گرفته است.

همچنین دیگر فیلم‌هایی که از روزهای آخر تیر یا اوایل مرداد روانه اکران شده‌اند، به «مدیترانه»، «سیاه باز» و «قصه عشق پدرم» هم می توان اشاره کرد. در این مدت «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند حدود ۱۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته، فیلم «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی نزدیک به ۷۰ میلیون تومان فروش داشته و «قصه عشق پدرم» نیز حدود ۳۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

کد خبر: 27301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =