مجلس در کار دولت دخالت نمی‌کند

محمدباقر قالیباف در یک گفتگوی زنده در شبکه اول سیما گفت: قانونگذاری حق قانونی مجلس بوده و در امور دولت هیچ دخالتی ندارد.

به گزارش آتیه آنلاین محمدباقر قالیباف در یک مصاحبه زنده تلویزیونی بر عدم دخالت مجلس در کار دولت تاکید کرده و گفته: «کار مجلس ریل‌گذاری است.» اهم صحبت‌های قالیباف به شرح زیر است: 

موضوع مصوبه مجلس برای برجام، در شورای عالی امنیت ملی بحث شده و چیزی نیست که مجلس تنهایی تصمیم بگیرد. چهار یا پنج ماه است روی این طرح کار شده و بحث ما خروج از برجام نیست. در ماده ۳۶ برجام، هر طرف می‌تواند درصورت عدم عمل به تعهدات، طرف دیگر از تعهداتش کاهش دهد. همه تعهدات عمل کردیم اما آیا آنها عمل کردند!؟ ما در این طرح به دولت کمک کردیم.
قالیباف با اشاره به ترور شید فخری زاده و حاج قاسم سلیمانی گفت: آنها اطلاعات ما را می برند، ترور می‌کنند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
این طرح هرگز خروج از برجام نیست و بر اساس ماده ۳۶ و ۳۷ برجام درحال کاهش تعهدات هستیم، نه به صورت سوری!
در مقابل زیاده خواهی تا نایستیم نمی‌توانیم حق خود را بگیریم و در چهارچوب برجام درحال انجام هستیم. گفتیم هر وقت به تعهدات خودشان عمل کنند ما به تعهدات خود باز خواهیم گشت

واکنش قالیباف به انتقادات روحانی از طرح مجلس:
خواهشم از آقای روحانی این هست که در موضوعات ملی کشور باید همصدایی باشد. همه مردم ۷سال هستند که منتظریم کاری انجام بشود. همه آرزوی ما این است که مردم از آخر این دولت خاطره خوشی داشته باشند.
 

کد خبر: 2729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =