سلامت دانش آموزان و دانشجویان بر بازگشایی مراکز آموزشی اولویت دارد

رییس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی، سلامت دانش آموزان و دانشجویان را مقدم بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها دانست.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، «مهدی اسماعیلی» روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره بازگشایی مدارس از ابتدای مهرماه امسال، گفت: یکی از اولویت‌های مهم مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات، سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان است و اگر شرایط و اقدامات بهداشتی لازم نظیر واکسیناسیون انجام پذیرد، از اواخر مهر تا اوایل آبان‌ماه مدارس باز می‌شود.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدریس غیرحضوری در مدارس و دانشگاه‌ها در حدود ۲ سال گذشته افزود: شرایط کرونایی سبب شد تا آموزش‌ به شکل مجازی دنبال شود چون سلامت دانش آموزان و دانشجویان برای ما در اولویت است.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به این‌که برنامه خوبی برای واکسیناسیون معلمان در حال اجرا است بنابراین تا آخر شهریور درصد قابل توجهی از جمعیت کشور به ویژه معلمان و استادان دانشگاه واکسینه می‌شوند،  در صورت ایجاد شرایط کامل بهداشتی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه باز شدن مدارس در اوایل مهرماه به معنای حضور دانش‌ آموزان در سر کلاس درس نیست، گفت: با توجه به تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا و در نظر گرفتن همه جوانب در اواخر مهرماه تا اوایل آبان‌ماه تحت پروتکل‌ها و الگوی خاصی شاهد حضور دانش آموزان در برخی از مناطق کشور در مدارس خواهیم بود. البته آموزش به‌شکل ترکیبی دنبال می‌شود به شرط این‌که شرایط غیرمترقبه‌ای در بخش کرونا به وجود نیاید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که ستاد ملی کرونا به‌شکل مداوم در حال رصد شرایط بوده و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز شرایط را پایش می‌کند. از وزرای بهداشت و درمان، علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز دعوت شده تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور یابند تا شرایط به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

کد خبر: 27176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =