نگاهی به نمایشگاه‌های هنری در آخرین ماه تابستان

روز گذشته چندین نمایشگاه هنری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد تا هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی آثار هنری خود را در معرض دید قرار دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در یک سال و نیم گذشته که کرونا بسیاری از فعالیت‌های  هنری را از رونق انداخت گالری‌ها نیز از این رکود در امان نماندند و یا یکی‌ در میان باز و بسته بودند و یا اینکه  فعالیت‌شان را به فضای مجازی محدود کردند. در یک ماه گذشته نیز به علت شیوع مجدد ویروس کرونا، برخی گالری‌ها فعالیت خود را به طور موقت متوقف کردند اما  بعضی از آن‌ها ترجیح دادند در صورت تعیین وقت قبلی به برخی بازدیدکنندگان امکان بازدید دهند.   البته به نظر می رسد رعایت اصول بهداشتی در گالری‌ها بهتر از بسیاری صنف‌های دیگر است و کم نیستند گالری‌هایی که به جز مایع ضدعفونی‌کننده در ورودی‌ها ماسک نیز قرار داده‌اند که اصول بهداشتی بیشتر رعایت شود.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی گالری‌ها که در صورت تعیین وقت قبلی امکان بازدید از آن‌ها فراهم خواهد بود.

نمایشگاه گروهی عکس «هستم، آن‌چه می‌بینم» در گالری مژده

نمایشگاه گروهی عکس «هستم، آن‌چه می‌بینم» با حضور ۲۵ هنرمند و کیوریتوری سهراب احمدی عصر جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در گالری مژده گشایش یافت.در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان شهرام احمدزاده، آرمان استپانیان، مهدیه افشار، رامین حائری زاده، مجید حجتی، بابک حقی، هوفر حقیقی، سیامک زمردی مطلق، مریم زندی، سارا ساسانی، مهدی سحابی، مریم سعیدپور، احمد عالی، نازلی عباس‌پور، نازلی عباسی، فرشاد فرشته حکمت، محمد فرنود، پریسا فهامی، بابک کاظمی، مجید کورنگ بهشتی، عباس کیارستمی، وحید مومن‌زاده، مهران مهاجر، غزاله هدایت و آلفرد یعقوب زاده به تماشا درمی‌آید. نمایشگاه «هستم، آن‌چه می‌بینم» تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ دایر خواهد بود و علاقه‌مندان با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توانند در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دیدن کنند.

نمایشگاه انفرادی نقاشی هدی کاشیها

نمایشگاه نقاشی «هدی کاشیها» نیز با عنوان «در ستایش پلک زدن» ۱۲ شهریور تا ۹ مهر در گالری مدار موازی برپاست. هدی کاشی ها نقاش جوانی است که موفق به دریافت بورسیه‌ی تحصیلی کنستاتین آلاژالوف، کالج هنرهای زیبای بوستون، ایالات متحده شده و تا به حال جوایز گوناگونی کسب کرده است : ۱۳۹۲ دریافت جایزه‎ ی انجمن ایرانیان دانشگاه بوستون، ۱۳۹۲ کسب جایزه‌ی مرکز پژوهشی هاوارد گوتلیب، ایالات متحده، کسب جایزه‌ی استر بی. و آلبرت اِس. کان، ایالات متحده و ۱۳۹۴ جایزه، بنیاد مک‌دووِل، پیتربورو، ایالات متحده.آثار او اغلب فضایی فانتزی دارند و طنز چاشنی کارهایش است با وجود اینکه در باطن تلخی اجتماع به چشم می خورد. در نقاشی هایش از مدیوم های مختلفی از جمله ایربراش، اکرلیک و رنگ روغن استفاده می کند.کاشی ها تا به حال نمایشگاه های متعددی برپا کرده است و آثارش در آرت فر های مهمی به نمایش درآمده است.

گالری گل های داوودی

«هیمارت» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی فریما منصوریان فرد است که جمعه در گالری گل های داوودی گشایش یافت.این گالری در خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ قرار دارد.

نمایشگاه «انسان بودن» در پروژه‌های آران

نمایشگاه انفرادی حجم‌های سارا توانا هم با عنوان «انسان بودن» جمعه ۱۲ شهریور در گالری پروژه‌های آران افتتاح شد. نازیلا نوع بشری درباره آثار این نمایشگاه نوشته است: «شخصیت‌های سارا توانا به نظر در موقعیت هایی به دام افتاده اند، محبوس در خیالبافی فرا واقعی و گرفتار در داستانی که نتیجه آن قبلاً نوشته شده است. شخصیت‌هایی که در چرخه‌های دور خود حرکت می‌کنند و همواره در معرض تهدید نیروهایی که قادر به درک آنها نیستند، قرار دارند.هنرمند از پذیرفتن وضعیت پیچیده انسان به همان شکلی که هست، در همه لایه‌های تو در توی آن خودداری می‌کند و در پاسخ راه حل خود را ارایه می‌کند: نادیده گرفتن واقعیت و پذیرفتن کامل پوچی و سختی موقعیت. از طریق این پذیرش است که هنرمند خود را آزاد می‌کند: هیچ تراژدی وجود ندارد، هیچ راه حل ساده‌ای وجود ندارد، اما هنگامی که شروع به خندیدن می‌کنید، تسکین وجود دارد. شادی‌هایی که ریشه در حقارت دارد همواره بزرگترین شادی است.

«انسان بودن» ۱۲ شهریورماه افتتاح شده و تا ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰ در پروژه های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ ادامه دارد.

گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی آثار علیرضا رسول‌زاده با عنوان «سراب معکوس» از جمعه ۱۲ شهریور به مدت یک هفته در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار شماره ۶ گشایش یافته است.

کد خبر: 27058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =