ثبت نام ۲۷ هزار عضو صندوق اعتباری هنر در مرحله اول واکسیناسیون

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت:‌ با پیگیری مستمر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر آغاز شده است و در این مرحله ۲۶ هزار و ۹۵۲ هنرمند مجاز به ثبت نام می شوند.

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید حسین سیدزاده با تشریح جزئیات هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر از آنجا که بر اساس سند ملی واکسیناسیون، ثبت‌نام برای متولدین ۱۳۵۰ به قبل در سراسر کشور و متولدین ۱۳۵۱ تا ۱۳۶۰ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند در حال انجام است، امکان واکسیناسیون نزدیک به ۶۱ هزار عضو صندوق اعتباری هنر، غیر از گروه های اعلام شده فراهم شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir برای ثبت‌نام نزدیک به ۲۷ هزار عضو ۴۰ سال به بالا (به جز گروه های سنی مجاز به واکسیناسیون و استان های اعلام شده) از سوی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت فعال شد.

سید زاده ادامه داد: طی پیگیری های و اقدامات صورت گرفته از وزارت بهداشت، زمان ثبت نام سایر گروه های سنی نیز به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر یادآور شد: اعضای واجد شرایط در این گروه سنی لازم است؛ برای دریافت نوبت واکسن کرونا با مراجعه به سایت salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات نسبت به ثبت نام اقدام و پس از دریافت پیامک، براساس زمان و مکان انتخاب شده به مراکز مراجعه نمایند.

سیدزاده گفت: ثبت نام برای دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا در سامانه سلامت ضروری است. در هنگام مراجعه ارائه پیامک نوبت‌دهی و کارت ملی الزامی است. جهت سهولت در روند کار در نامه ارسالی به وزارت بهداشت واکسیناسیون با ارائه هنرکارت به مراکز مورد تأیید می باشد.

وی از اصحاب فرهنگ و هنر تقاضا کرد تا در هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون حامل پیام خسته نباشید و امید برای کادر درمان و مردم ایران باشند.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابتدای شهریورماه جاری در نامه‌ای به معاون بهداشت این وزارتخانه تاکید کرد: با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به واکسیناسیون هنرمندان اقدام شود.

سعید نمکی در این نامه خطاب به علیرضا رییسی تصریح کرد:‌ پیرو ابلاغ قبلی در نامه مورخ نهم مرداد ۱۴۰۰ و مذاکرات اخیر، واکسیناسیون هنرمندان کشور بعنوان سرمایه های فرهنگی و اجتماعی که می توانند در این شرایط خاص جامعه متأثر از دوران طولانی کرونا با خلق آثاری فاخر و تأثیرگذار و تلطیف کننده روان مردم در تاب آوری اجتماعی نقش آفرینی کنند بسیار مهم است. لذا ضروریست در اسرع وقت با هم آهنگی  مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان که لیست تمامی عزیزان را در اختیار دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقسیم هنرمندان عزیز ثبت نام شده در سراسر کشور بین دانشگاه های علوم پزشکی عملیات ثبت نام و انجام ایمن‌سازی این عزیزان علیه کووید۱۹ را از همین امروز آغاز نمائید.

کد خبر: 26630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =