اخذ میزبانی قهرمانی جهان اقدام بزرگی بود

رییس فدراسیون والیبال ایران معتقد است در شرایط کنونی گرفتن میزبانی قهرمانی والیبال جهان، اقدام بسیار مهم و بزرگی بود و به نوعی ریسک محسوب می‌شد.

 فدراسیون والیبال ایران این روزها درگیر میزبانی از مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان است. مسابقاتی که به میزبانی مجموعه ورزشی آزادی و در دو سالن فدراسیون و سالن ۱۲هزارنفری برگزار می‌شود و تیم‌های والیبال نوجوانان جهان برای رسیدن به جام قهرمانی این مسابقات تلاش می‌کنند. در همین راستا محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره اخذ این میزبانی و شرایط فعلی مسابقات گفت: سال گذشته و پس از رایزنی‌های فدراسیون و بررسی‌هایی که فدراسیون جهانی والیبال FIVB صورت داد توانستیم میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را بگیریم و درتلاش بودیم که بتوانیم با برنامه ریزی منسجم بهترین میزبانی را از این مسابقات داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا موجب شد که برگزاری این مسابقات در شرایط ویژه‌ای صورت بگیرد. سلامت بازیکنان، کادر فنی تیم‌ها و عوامل برگزاری مسابقات باید اولویت همه چیز قرار می‌گرفت. به همین دلیل تلاش کردیم از همه عوامل تست گرفته شود، پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود. نشست های خبری و مصاحبه‌های ورزشکاران به صورت آنلاین صورت گرفت و توانستیم با انجام تدابیر مختلف تا این روز از مسابقات نمره قبولی از میزبانی بگیریم.

داورزنی به شرایط تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران در این مسابقات اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من تا این روز از مسابقات نوجوانان بلند قامت ایران نمایش خوبی از خود ارائه داده‌اند. نوجوانان والیبال ایران کارنامه درخشانی در تاریخ این مسابقات دارند و این بار هم به اعتقاد من با وجود تیم های قدرتمندی که پیش رو دارند، از مدعیان قهرمانی هستند. تنها مشکل تیم بی تجربگی‌ست که من فکر میکنم رفته رفته بهتر خواهد شد. این والیبالیست‌های نوجوان در ابتدای راه هستند، آینده والیبال ایران هستند و باید از آن‌ها حمایت شود و فرصت کافی در اختیارشان قرار بگیرد. 

رییس فدراسیون والیبال در خصوص وضعیت تیم ملی والیبال بزرگسالان که در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد، اظهار داشت: بعد از پایان کار تیم ملی در المپیک فرصت کمی داشتیم که تیم را به وضعیت ایده آل برگردانیم و راهی مسابقات قهرمانی آسیا کنیم. ترجیح ما بعد از بررسی‌هایی که صورت دادیم این بود که تیمی متشکل از جوانان و باتجربه‌ترها راهی قهرمانی آسیا کنیم. هدایت تیم ملی را نیز به بهروز عطایی سپردیم که سال‌هاست در کنار تیم جوانان ایران حضور دارد و توانمندی‌اش اثبات شده است. 

وی در ادامه افزود: تیم ملی والیبال ایران این روزها زیر نظر کادر فنی جدید خود تمرینات خود را از سر گرفته است و  قرار است۲۰ شهریور ماه برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی ژاپن شود. هدف تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا تنها کسب جام قهرمانی است و این مسابقات فرصتی است که پس از ناکامی در المپیک، بار دیگر قدرت والیبال ایران را نشان دهیم و در آسیا به جایگاهی که شایسته آن هستیم برسیم.

داورزنی اضافه کرد: البته ایران در قهرمانی آسیا کار آسانی ندارد و واقعیت این است که تیم‌های آسیایی و حریفان ما خود را از همه لحاظ آماده شرکت در مسابقات کرده‌اند و هر سال نیز در مسیر پیشرفت قرار داشتند. تیم ما نیز بازیکنان جوانی دارد که از انگیزه فراوانی برای نشان دادن توانمندی خود بهره می‌برند و این انگیزه بالا باعث امیدواری بیشتر ما شده است. 

کد خبر: 26625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =