رخت نو بر قامت تلویزیون

جدول پخش شبکه های سیما،اگرچه با فرارسیدن محرم الحرام و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، دستخوش تغییرات زیادی نشد اما حالا شبکه‌های یک و دو همزمان با پایان یافتن دهه دوم محرم سریال‌های تازه‌ خود را روانه آنتن کرده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، این روزها شاهد سیر نزولی کیفیت سریال سازی در تلویزیون هستیم، اگرچه در دهه ۶۰ سریال‌سازی با امکانات کمتری صورت می‌گرفت، اما آثار فاخر زیادی از آن دهه در خاطرات و قلب مردم باقی مانده است. تلویزیون در گذشته در ساخت سریال‌ها به قدری قوی بود، که هرسال شبکه های سیما به مناسبت ایام محرم برنامه‌های متفاوتی تدارک می دیدند و با تولید سریالی مطابق با حال و هوای محرم و یا پخش مینی سریالی ویژه برای دهه ابتدایی این ماه، خود را برای شروع محرم و صفر آماده می کردند. اما مدتی است که تلویزیون یا آثار مناسبتی کم‌تری می‌سازد، یا این آثار کیفیت سابق را ندارند و حالا چند سالی می‌شود که رسانه ملی در مناسبت‌های مختلف و یا هر زمانی که تولید تازه‌ای برای شبکه‌هایش ندارد، دست به دامن سریال‌های قدیمی می‌شود.امسال نیز اخباری مبنی بر سریال‌های محرمی شبکه‌های سیما نبود با این حال شبکه‌های یک و دو همزمان با پایان یافتن دهه دوم محرم سریال‌های تازه‌ خود را روانه آنتن کرده‌اند.

سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی از جمعه گذشته پخش خود را از شبکه یک آغاز کرده و باتوجه به سابقه سریال‌سازی توفیقی و حضور بازیگران مطرح در این مجموعه مدیران شبکه یک امید بسیاری به جذب حداکثری مخاطب دارند. «افرا» که در ۴۰ قسمت تولید شده، قرار است هفته‌ای شش‌شب ساعت ۲۲:۱۵ و پنج‌شنبه‌ها خلاصه هفتگی آن پخش شود و تا پایان ماه صفر روی آنتن شبکه یک خواهد بود.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «در پگاه مه‌آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی‌زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلت شوم اخلاق و منفعت.  چشمان پیر افرا، یگانه شاهد این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچ‌کس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است...»مهدی سلطانی، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی و... از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از سویی دیگر مجموعه محرمی «در کنار پروانه‌ها»، به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید نیز دیگر سریال تلویزیون است که از دیشب روانه آنتن شبکه دو شده است. داستان سریال از آنجا شروع می‌شود که مشکلات پی در پی زندگی «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است، به جوانی ناامید تبدیل کرده است. او برای نجات تنها دلخوشی زندگی‌اش که خواهرش است، طعمه نقشه‌ای می‌شود که…در این سریال پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، نگار عابدی، نسرین بابایی، شهین تسلیمی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی، مجید پتکی، کاوه سماک باشی، حسن سلیمانی، علی مجلسی، پارسا نوریان پور، فرناز زوفا، محمدرضا جعفری لفوت، کیان جعفری لفوت، ساجد یوسفی، محمدطاها عاشری، محمدعلی صادق حسنی و… به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین فصل جدید «گاندو» این شب‌ها در حالی روی آنتن می‌رود که به نظر می رسد مدیران تلویزیون حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بودند؛ اما هنوز این سریال مخاطبانش را راضی نکرده است. موضوع فصل دوم «گاندو» درباره جاسوسی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و روایتی حول محور نفوذ و حضور افراد دو تابعیتی در برخی از مراکز و دستگاه‌هاست. سریال «گاندو» به نویسندگی آرش قادری، کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی محصول مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است.

کد خبر: 26453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =