جودوکاران ایرانی در یک قدمی مدال طلا

«وحید نوری» و «محمدرضا خیرالله» ۲ جودکار نابینای ایران به فینال وزن‌های منهای ۹۰ و به اضافه یکصد کیلوگرم در پارالمپیک توکیو صعود کردند تا یک قدم به مدال طلا نزدیک شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، وحید نوری دارنده طلای قهرمانی جهانی امروز (یکشنبه) در ششمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو در دور نخست رقابت جودو دسته منهای ۹۰ کیلوگرم نابینایان که با قرعه استراحت روبرو شده بود، در یک چهار نهایی برابر سیلوا از برزیل با امتیاز ایپون به برتری رسید و به جمع چهار نفر برتر این وزن صعود کرد.

نوری یکی از شانس‌های کسب مدال طلای کاروان ایران در مرحله نیمه نهایی برابر «لات چومانایا» از فرانسه وارد مبارزه شد که در چهار دقیقه قانونی نتوانست امتیازی را کسب کند و کار به امتیاز طلایی رسید و در نهایت توانست با امتیاز طلایی راهی فینال شود.

دیگر نماینده ایران محمدرضا خیرالله‌زاده جودوکار وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم هم در سالن نیپون بودوکان توکیو و در دومین مبارزه خود در مرحله نیمه نهایی به مصاف جانگجون چوئی از کره جنوبی  رفت و موفق شد حریف خود را با ایپون شکست دهد.

جودوکار موفق ایرانی در نخستین مبارزه خود تئودور سوبا حریف جاماییکایی خود را ضربه فنی (ایپون) کرد. 

بعد از ظهر امروز نوری در مبارزه فینال با اسیوارت الیوت بریتانیایی و خیرالله‌زاده با برنده دیدار شیرین شاریپوف از ازبکستان و چیکویدزف گرجستان به میدان می‌روند.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون چهار مدال (یک طلا، ۳ نقره) در وزنه‌برداری و دوومیدانی کسب کرد. ایران در حال حاضر در جایگاه بیست و پنجم جدول مدال‌ها قرار دارد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها با کسب ۲۴ نشان (هشت طلا، ۹ نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار ( ۶ زن و ۵۶ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

کد خبر: 26380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =