طرح ساماندهی دانشگاه‌ها به دنبال تضعیف مراکز آموزش عالی نیست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف از طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ضعیف شدن هیچ واحد آموزشی در کشور نیست بلکه استفاده بهینه و ماموریت‌گرا مبنای تصمیم‌گیری‌های جدید است.

به گزارش آتیه آنلاین از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، روح الله عباس‌پور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از وضعیت مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا ارایه کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار با برشمردن شاخص‌های لازم برای ارتقای دانشگاه‌ها، تشریح مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش در سال ۱۳۹۴ توسط این شورا مقرر کرد نمایندگانی از ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا، گزارش جامعی از وضعیت این مرکز ارایه کنند.

عاملی در این دیدار اظهار داشت: هدف از طرح ساماندهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، ضعیف شدن هیچ واحد آموزشی در کشور نیست، بلکه استفاده بهینه و ماموریت‌گرا مبنای تصمیم‌گیری‌های جدید است. مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا شاخص‌های اولیه یک دانشگاه مستقل را دارد، در عین حال نیازمند تقویت و ارتقای زیرساخت‌ها و اعضای هیأت علمی است.

وی تاکید کرد: تاکنون تصمیم قطعی در خصوص الحاق این مرکز مهم آموزش عالی کشور به دانشگاه بین‌المللی قزوین اتخاذ نشده و تصمیم‌گیری نهایی به فاز دوم طرح ساماندهی منتقل شده است.

بر اساس سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران، نظام آموزش عالی شامل ۱۰ کلان منطقه از نظر آمایش سرزمینی است که بر اساس قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای اجرای بند ۷۸ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور، بندهای ۲ و ۵ سیاست‌های کلی نظام علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شاخص‌های چشم اندازی نقشه جامع علمی کشور مرتبط با آمایش آموزش عالی و راهبردهای کلان «نقشه جامع علمی کشور» و سیاست‌های اجرایی مصوب ذیل آن و همچنین توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت‌های برابر، توزیع مأموریت آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز، استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای، کاهش تمرکز و جلوگیری از تجمع امکانات، مشارکت دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری و موضوعات ملی و فرااستانی، وزارت علوم موظف به ساماندهی دانشگاه‌ها بوده است.

مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا به عنوان اولین و تنها مرکز آموزش عالی تخصصی فنی و مهندسی دولتی استان قزوین است که در این شهرستان واقع شده است.

کد خبر: 26354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =