حمایت بنی گانتز از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد در رای‌گیری امروز چهارشنبه کنست به لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید رای دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روزنامه جوروزالم پست، «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر تناوبی این رژیم شامگاه گذشته -‌سه‌شنبه- اعلام کرد قصد دارد در رای‌گیری امروز چهارشنبه کنست به لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید رای دهد.

وی گفت که حزب میانه رو آبی-‌سفید در حمایت از انحلال پارلمان رای خواهد داد.

گانتز  از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم خواست «اطمینان دهد دولت به بودجه رای می‌دهد تا شهروندان خود را در ماه مارس مقابل صندوق‌های رای نبینند.»

«یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون، دولت فعلی را «بدترین در تاریخ اسرائیل» توصیف کرده و خواستار رای‌گیری در مورد انحلال کنست شده است. 

این در حالی است که کمی قبل از اظهارات گانتز ، نتانیاهو از گانتز خواسته بود که به این طرح رای مثبت ندهد. 

نتانیاهو گفت: «از گانتز می‌خواهم در مسیر وحدت گام بردارد و از انحلال کنست خودداری کند و ما دستاوردهایی محقق کرده ایم و برای کاهش شیوع ویروس کرونا مجدانه تلاش می‌کنیم. می‌توانیم در کنار یکدیگر به این موفقیت دست یابیم.» 

با  ادامه بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی، بسیاری از احتمال برگزاری دور چهارم انتخابات در این رژیم خبر می‌دهند. اخیرا گزارش‌هایی ناشی از درگیری‌ها میان نتانیاهو و گانتز بر سر شیوه مواجهه با پاندمی کرونا، دیدار مخفیانه نخست‌وزیر اسرائیل با ولیعهد عربستان و همچنین تشکیل کمیسیونی در زمنیه هزینه‌های نظامی منتشر شده است. 

کد خبر: 2626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =