باز بودن برخی سینماها در محدودیت‌های کرونایی

اگرچه از طرف اتاق اصناف ایران، سینماها به عنوان یکی از هفت شغلی اعلام شدند که در این روزها مجاز به فعالیت نیستند، اما برخی سینماها فعلا دایر هستند و فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سخنگوی انجمن سینماداران، سالن‌های سینمایی که در حمایت از کادر درمان تعطیلی یک هفته‌ای را در پیش گرفته بودند و در ادامه نیز با اعلام تعطیلی سراسری به دلیل وضعیت بحرانی همه‌گیری ویروس کرونا مواجه شدند، قرار بود از یکشنبه ۳۱ مردادماه بازگشایی شوند  و اکران فیلم‌هایی که روی پرده بودند را از سر بگیرند. اما همان روز بیانیه اتاق اصناف ایران درباره ادامه تعطیلی برخی از مشاغل از جمله سینماها و تئاترها، موضوع را پیچیده کرد.

مطابق ابلاغیه اتاق اصناف، تمامی مشاغل به استثنا هفت گروه مجاز به فعالیت هستند و این هفت گروه  از مشاغل پرخطر تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت نخواهند داشت که سالن‌های سینما و تئاتر نیز درآن لحاظ شده است. این نهاد صنفی، روز گذشته در بیانیه‌ای نوشت ضمن قدردانی از تدبیر و همکاری مدیران تشکل‌های صنفی و تمامی اصناف در سراسر کشور در اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی واحدهای صنفی طی شش روز مورد نظر، بر لزوم هوشیاری بیشتر اصناف در رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده و به اطلاع می‌رساند از روز یکشنبه مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ تمام مشاغل به استثنا هفت گروه مجاز به فعالیت هستند. بنابراین شایسته است تمام اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی اهتمام جدی‌تری نسبت به نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و بازرسی از واحدهای صنفی داشته باشند. طبق انتشار لیست، هفت گروه از مشاغل پرخطر تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند که در این لیست سالن‌های سینما و تئاتر نیز درج شده است. بنا بر این اطلاعیه از امروز فعالیت سالن‌های سینما و تئاتر غیرقانونی است.

بعد از انتشار اطلاعیه اتاق اصناف ایران در عصر روز شنبه، ۳۰ مرداد قرار بود روز یکشنبه، ۳۱ مرداد در شورای صنفی نمایش درباره فعالیت سینماها تصمیم گیری شود اما با تشکیل نشدن جلسه، به روز دوشنبه موکول شد. البته با وجود برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش صحبتی پیرامون تعطیلی سینماها صورت نگرفت.

با این حال اما برخی از سینماداران با بیان اینکه برای فعالیت و یا بسته بودن سینماها هنوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنشی نشان نداده، فعالیت خود را ادامه می‌دهند. نکته مهم‌تر برای از سرگیری فعالیت سینماها این است که صاحبان سینما معتقدند که اولاً بسیاری از اماکن و مشاغلی که می‌توانند برای شیوع کرونا خطرناک باشند، باز بوده و در حال فعالیت هستند و دیگر آنکه سینماها حتی در همین یکی دو روز گذشته مخاطب چندانی نداشته‌اند و با حداقل ظرفیت به اکران فیلم‌ها می‌پردازند. سینمادارها تاکید می‌کنند با توجه به شرایط، بسیاری از فیلم‌های مخاطب پسند هنوز آمادگی اکران را ندارند و آنچه روی پرده است نیز در هفته‌های اخیر با مخاطب خیلی زیادی روبرو نبوده است.

احتمال اکران «درخت گردو» از هفته آینده

علی سرتیپی پخش کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» درباره خبر اکران این فیلم از امروز گفت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی شرایط برای اکران «درخت گردو» هستیم اما قرار نیست از امروز اکران این فیلم آغاز شود و گمان می‌کنم با انجام مراحل، هفته آینده بتوانیم این فیلم را اکران کنیم. مرتضی شایسته نیز در همین راستا اظهار کرد: مجوز اکران «درخت گردو» از امروز صادر شده اما ظاهرا این فیلم طی هفته آینده آماده شده و اکران می‌شود. در حال حاضر فیلم‌های «دینامیت»، «مدیترانه»، «سیاه باز» و «قصه عشق پدرم» به عنوان فیلم‌هایی که در یک ماه گذشته اکران خود را شروع کرده‌اند روی پرده هستند.

فیلم‌های اکران نوروزی یعنی «خورشید»، «هفته‌ای یکبار آدم باش»، «تک‌خال»، «خون شد» و «لاله» نیز همچنان در حال اکران هستند. طبق آمار ارائه شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) که البته به نظر می‌رسد اطلاعات آن به‌روز نیست، فیلم «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی حدود ۹ میلیارد تومان فروش داشته است. «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند بیش از ۷۵ میلیون تومان و «سیاه‌باز» به کارگردانی حمید همتی نیز بیش از ۵۵ میلیون تومان بلیت فروخته است. «قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی نیز که از آخر تیر ماه روی پرده رفته تا کنون ۲۴ میلیون تومان فروش داشته است.

کد خبر: 26099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =