ملاک تصمیم درباره طالبان، اقدام‌ است نه حرف

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی گفت که همچنان مصمم به تکمیل روند خروج از افغانستان تا پایان ماه جاری میلادی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی گفت که همچنان مصمم به تکمیل روند خروج از افغانستان تا پایان ماه جاری میلادی است.

بایدن هشدار داد که هر روزی که نیروهای آمریکا بیشتر در افغانستان بمانند، با تهدید بیشتری از سوی گروهی تروریستی «داعش خراسان» روبه‌رو خواهند شد.

وی با اشاره به دیدار خود با سران گروه هفت، سازمان ملل متحد، ناتو و اتحادیه اروپا، گفت که از همکاری آنها برای مقابله با وضعیت کم‌سابقه در مقیاس جهانی تقدیر کرده و آنها را در جریان روند کاری که طی ۱۰ روز گذشته صورت گرفته است، قرار دادم. همچنین توافق کردیم که موضعی و متحد در قبال تحولات افغانستان داشته باشیم. ما متعهد هستیم که در برابر خطر تروریسم که در جهان در حال گسترش است، هوشیار و آگاه باشیم.

بایدن افزود که ما بر سر این مسأله به اتفاق‌نظر رسیدیم که در قبال طالبان تنها به حرف‌ها آنها بسنده نکرده و اعمال آنها را ملاک عمل قرار دهیم. به رسمیت شناختن طالبان و مشروع دانستن این گروه در آینده، بستگی به اقدام‌های آنها دارد.  ما همچنین متعهد به حمایت از پناهجویانی هستیم که در حال ترک افغانستان هستند.

کد خبر: 26046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =