کاپ آسیا آوردگاه مهمی برای دختران بسکتبال است

نایب رییس فدراسیون بسکتبال ایران مسابقات کاپ آسیا را آوردگاهی مهم برای ملی‌پوشان تیم بسکتبال زنان ایران دانست.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی بسکتبال زنان ایران باید خود را آماده حضور در مسابقات کاپ آسیا که قرار است به میزبانی اردن برگزار شود، کرده و با تمام قوا به این مسابقات اعزام شود. در همین راستا، فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص وضعیت ملی‌پوشان تیم زنان اظهار داشت: دختران بسکتبال ایران این روزها استراحت می‌کنند و قرار است از روز پنج شنبه به اردوی تیم ملی آمده و اردوهای خود را برای حضور در مسابقات کاپ آسیا آغاز کنند. 

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری مسابقات پیش روی تیم ملی، خاطرنشان کرد: مسابقات کاپ آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال با اندکی تاخیر در زمان برگزاری خود مواجه شد. این رقابت‌ها آبان ماه سال جاری در کشور اردن برگزار خواهد شد و دختران ایران نزدیک به دو ماه فرصت دارند که خود را آماده این مسابقات کنند. مسابقاتی که می تواند آوردگاه مهمی برای دختران بسکتبال ایران باشد و بستری باشد که توانمندی‌های خود را نشان داده و نقاط ضعف و قوت خود را در جدال با حریفان هم قاره‌ای خود شناسایی کنند.

شجاعی در خصوص اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال زنان، اظهار داشت: این اردو روز پنج شنبه چهارم شهریور ماه در تالار بسکتبال آزادی آغاز خواهد شد و به مدت 6 روز ادامه پیدا خواهد کرد. در واقع این اردو مرحله نخست اردوهای آماده سازی برای این مسابقات است. بازیکنان واکسینه خواهند شد و تست کرونا نیز خواهند داد. تلاش ما این است که کاملا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شود تا اتفاق بدی رخ ندهد و مشکلی پیش نیاید. 

نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال از احتمال برگزاری بازی دوستانه برای تیم ملی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم و بتوانیم پیش از اعزام به اردن یکی دو بازی دوستانه برای تیم ملی بسکتبال ترتیب دهیم. قطعا برگزاری بازی دوستانه به آمادگی بهتر و بیشتر ملی‌پوشان کمک خواهد کرد. هر چند در وضعیت کرونایی فعلی کمی سخت خواهد بود که تیمی دعوت شود یا ما سفر کنیم با این حال ما تلاش خود را می‌کنیم که مقدمات این داستان فراهم شود. 

کد خبر: 25847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =