جو بایدن: تمدید ضرب‌الاجل خروج آمریکا از افغانستان منتفی نیست

رئیس‌جمهوری آمریکا طی کنفرانسی خبری در کاخ سفید، با دفاع مجدد از رویکرد خود در قبال افغانستان، تمدید ضرب‌الاجل خروج آمریکایی‌ها از افغانستان را منتفی ندانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقلز رویترز، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی کنفرانسی خبری در کاخ سفید، با دفاع مجدد از رویکرد خود در قبال افغانستان، تمدید ضرب‌الاجل خروج آمریکایی‌ها از افغانستان را منتفی ندانست.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان‌پذیر بودن خروج تمامی آمریکایی‌ها از افغانستان در شرایطی که تنها ۱۰ روز به ضرب‌الاجل تعیین‌شده باقی مانده است و احتمال تمدید آن، گفت که امیدواریم مجبور به تمدید این زمان نشویم ولی رایزنی‌ها در این‌باره با تیم امنیتی در جریان است.

بایدن با اعلام این‌که آمریکا از ۱۴ آگوست، ۲۸ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است، این روند را همراه با واقعیت‌هایی خواند که تلخ و دردناک هستند.

وی در ادامه گفت که اولویت اول ما خارج کردن تمامی شهروندان آمریکایی از کابل و افغانستان در سریع‌ترین زمان ممکن است. متعهد هستم هر شهروند آمریکایی که خواستار خروج از افغانستان باشد را به خانه برگردانم. با شرکای خود نیز در حال رایزنی هستیم تا اتباع آنها را نیز خارج کنیم.

کد خبر: 25741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =