تلاش‌های فدراسیون‌ برای حل موانع میزبانی

فدراسیون فوتبال ایران همچنان در تلاش است تا موانع پیش رو در راستای اخذ میزبانی مرحله مقدماتی جام جهانی را از پیش رو بردارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، پس از پایان مرحله نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی این مسابقات، چالشی که پیش روی اهالی فوتبال و فدراسیون‌نشینان قرار گرفت، اخذ میزبانی مرحله دوم و نهایی مقدماتی بود. اتفاقی که در صورت رخ دادن موجب می‌شد شرایط برای ایران در راه صعود به جام جهانی هموارتر شود. هرچند عزیزی خادم و همکارانش در فدراسیون فوتبال به خوبی می‌دانستند که رقابت سختی با حریفان خود در راستای گرفتن این میزبانی دارند اما همچنان در تلاش بودند تا موانع موجود که سد راه این میزبانی است را از پیش رو بردارند. در نهایت ایران در بازی با سوریه باید در ایران از این تیم میزبانی کند. 

 کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این میزبانی، رفع مشکلاتی را بر عهده فدراسیون گذاشته و در صورت عدم اصلاح این مشکلات، فدراسیون از سوی کنفدراسیون آسیا مورد شماتت و  البته جریمه‌هایی قرار خواهد گرفت. در بین معایب مطرح شده اما هیچ مانعی بزرگتر از بحث حق‌ پخش تلویزیونی نبود. موضوعی که سال‌های سال به ثبات نرسیده و شکل درست و اصلاح شده‌ای به خود نگرفته است.  ۱۱ شهریور اولین بازی شاگردان اسکوچیچ مقابل سوریه است و طبق برنامه، تیم ملی ایران باید میزبان این بازی باشد اما تا امروز هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی ورزشگاه آزادی را تایید نکرده است.

در این زمینه حسین شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت‌وگویی انجام داد و توضیحاتی ارائه کرد: «سختگیری‌های ای‌اف‌سی در مورد میزبانی برای فدراسیون‌های عضوش بیشتر از گذشته شده و ما هم از این قاعده مستنثی نیستیم. موضع پخش باکیفیت بازی‌ها از تلویزیون و همچنین بحث حق‌ پخش با توجه به استانداردهایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته از مواردی است که فدراسیون فوتبال به دنبال حل آن‌ها بوده است. یکی از آیتم‌های مهم برای گرفتن میزبانی، حق‌پخش تلویزیونی است. در این مدت هم رئیس فدراسیون به شخصه به دنبال حل این مسئله بوده تا میزبانی بار دیگر به کشورمان برگردد. برای حل شدن این موضوع  عزیزی‌ خادم رایزنی‌ها در داخل و خارج از کشور را در کارگروهی که خودش در راس آن است انجام داده و ادامه هم دارد.»

آنچه در این بین باید به آن توجه داشت، این است که فرصت زیادی تا برگزاری دیدار ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی نمانده و هنوز این مشکلات به طور کامل رفع نشده است و هیچ بعید نیست که در صورت تعلل و عدم تعامل فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما و حل مشکلات مربوط به حق پخش، همه چیز به دقیقه نود کشیده شود و موجب شود که میزبانی‌های بعدی فدراسیون ایران از مسابقات به خطر بیفتد. 

کد خبر: 25553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =