اقدامات جدید کنترل مرزها توسط آژانس مرزی اتحادیه اروپا

همزمان با چشم‌انداز عزیمت موج پناهندگان افغان به اروپا، آژانس مرزی اتحادیه اروپا در حال آزمایش تجهیزات شناسایی و رهگیری جدید با فناوری پیشرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تارنمای یورونیوز انگلیسی، در بحبوحه پیشروی گروه طالبان در افغانستان و احتمال عزیمت موج شهروندان افغان به برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی، آژانس مرزی اتحادیه اروپا در حال ازمایش این تجهیزات جدید کنترل مرزی است.

براساس گزارش ها، یک بالون مجهز به دوربین در فرودگاه الکساندروپلیس نزدیک مرز زمینی یونان- ترکیه در شمال شرق یونان مورد آزمایش قرار گرفته است.

هدف این سیستم ارائه تصاویر واضح از نزدیک شدن قایق ها برای مقامات مرزی بوده است.

پیوتر سویتلاسکی سخنگوی فرونتکس ( آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا) در این زمینه گفت: ما در حال نظارت و رصد تحولات در افغانستان و تونس هستیم که ممکن است بر موج پناهندگان به سوی اتحادیه اروپا تاثیرگذار باشد.

وی افزود: به خاطر سیستم های جدید و پیشرفته ، وضعیت امور شناسایی در مناطق مرزی دریایی باید به طور گسترده‌ای بهبود یابد.

بیش از ۴۰۰ مامور این نهاد حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا و همچنین هشت قایق گشت زنی در یونان مستقر هستند که در خط مقدم بحران مهاجرتی اروپا قرار دارد.

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند، پس از آنکه به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌ها محدود شد و ورودی پناهجویان و مهاجران به اتحادیه اروپا کاهش یافت، ورودی های غیرمعمول مهاجران به کشورهای حوزه بالکان غربی تاکنون در سال جاری تقریبا دو برابر شده است.

پیوتر سویتلاسکی خاطر نشان کرد که ورودی‌های مهاجران به یونان در ماه ژوئیه افزایش یافت.

گزارش شده است که حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ مهاجر به طور غیرقانونی از طریق خاک کشورهای حوزه بالکان از ژانویه تا ژوئیه وارد خاک اتحادیه اروپا شدند؛ این در حالی است که این آمار در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون نفر بود که بیشتر مهاجرانی از افغانستان، سوریه و عراق بودند که از خاک یونان وارد اتحادیه اروپا شدند.

با توجه به اوضاع کنونی افغانستان، مقامات اتحادیه اروپا نگران تکرار عزیمت این موج از مهاجران به سوی خاک این اتحادیه هستند.

کد خبر: 25183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =