قائم مقام آستان قدس رضوی، وزیر صمت می‌شود؟

سیدرضا فاطمی امین که در حال حاضر قائم مقام آستان قدس رضوی است، به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت از سوی رئیس جمهور منتخب برای کسب این کرسی به مجلس معرفی شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه گذشته لیست وزرای پیشنهادی کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس ارائه داد.

یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و مهم برای ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) است. فعالیت‌های این وزارتخانه علاوه بر اینکه نیازهای کشور را در حوزه تکنولوژی برآورده می‌کند، با ایجاد اشتغال، چرخ اقتصاد ایران را هم به حرکت در می‌آورد.

در شرایطی که ایران با تحریم‌های گسترده روبرو است و برخی صنایع برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، خیلی مهم است که کدام شخص، بر روی صندلی وزیر صمت بنشیند و این شخص چگونه برای برون رفت از این بحران‌ها چاره کند.

وزارت صمت به‌عنوان وزارتخانه‌ای که از ادغام وزارت صنعت و معدن و تجارت تشکیل شده است، مجموعه وسیعی از مسایل را به عهده دارد و وزیر صمت باید دغدغه تنظیم بازار تا تولید صنعتی را توامان داشته باشد. باید برنامه‌ای داشته باشد که چرخ صنعت بچرخد و در عین حال قیمت‌ها به گونه‌ای تعریف نشود که بازار از دست برود.

فاطمی امین چه تجربیاتی دارد؟

در چنین شرایطی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب که پیش از حضور در قوه قضائیه سابقه تولیت آستان قدس رضوی را به عهده داشته است، فردی را برای پست وزارت صمت انتخاب کرده است که در حال حاضر قائم مقام آستان قدس رضوی است. سید رضا فاطمی امین که پیش از اعلام لیست اعضای کابینه جزء گمانه‌های قوی تصدی پست وزارت بود، متولد سال ۱۳۵۳ بوده و در حال حاضر در مشهد زندگی می‌کند. او با حکم ابراهیم رئیسی به عنوان قائم مقام آستان قدس رضوی انتخاب شده است.

گزینه پیشنهادی وزارت صمت دارای سوابقی چون عضویت در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی است.

فاطمی امین از سال ۸۵ تا ۸۶، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور بوده است. همچنین او معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی ستاد تبصره ۱۳ از مرداد ۱۳۸۶ تا بهمن ۱۳۸۶ است. قائم‌مقام ستاد تبصره ۱۳ از بهمن ۱۳۸۶ تا مرداد ۱۳۸۷ است.

بر اساس آنچه در رزومه او آمده است، گزینه پیشنهادی وزارت صمت مشاور وزیر صنایع و معادن در طرح تحول اقتصادی از شهریور ۱۳۸۷ تا بهمن ۱۳۸۹ بوده است. ریاست ستاد تحول صنایع و معادن از آذر ۱۳۸۷ تا شهریور ۱۳۹۲ را در کارنامه دارد. عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آذرماه ۱۳۸۸ تا آبان ۱۳۹۱ و معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن از بهمن ۱۳۸۹ تا شهریور ۱۳۹۰ بوده است.

فاطمی امین معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شهریور ۱۳۹۰ تا آبان ۱۳۹۱ بوده و همچنین مجری طرح «تحقیقات اساسی بخش صنعت و معدن» و طرح «مطالعات کاربردی صنعتی و معدنی» از اسفند ۱۳۸۹ تا آبان ۱۳۹۱ بوده است.

او همچنین سمت مشاور وزیر صمت در راهبردهای صنعتی و تجاری و مجری طراحی و تدوین برنامه راهبردی صمت را در کارنامه دارد.

کد خبر: 25040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =