چکامه‌های فرزانگان شعر پارسی منتشر شد

زندگینامه و شعرخوانی ۲۱ شاعر ایرانی در قالب لوح فشرده با عنوان «چکامه های فرزانگان شعر پارسی» منتشر شد.

به گزارش آتیه آنلاین، «چکامه های فرزانگان شعر پارسی» با نویسندگی و صدای محمود پورشکیبایی، صداپیشه و گوینده پیشکسوت به سرگذشت ۲۱ شاعر بزرگ ایرانی پرداخته و پس از پایان سرگذشت هر شاعر، چند نمونه از بهترین و زیباترین اشعار وی خوانده شده است.

این اثر به زندگی نامه ها و نمونه اشعار از شاعران بزرگی همچون رودکی، باباطاهر، حکیم عمر خیام، فخرالدین اسعد عراقی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، ناصرخسرو قبادیانی، شیخ فریدالدین عطار نیشابوری، حکیم نظامی، شیخ اجل سعدی، مولانا جلال الدین بلخی، خواجوی کرمانی، خواجه حافظ شیرازی، نورالدین عبدالرحمن جامی، صائب تبریزی، هاتف اصفهانی، قاآنی، ملک اشعرا بهار، محمد حسین شهریار، پروین اعتصامی، محمد علی پورشکیبایی، فریدون مشیری پرداخته است.

محمود پورشکیبایی کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی و فارسی است که در شیراز روزگار می گذراند و دستاورد پژوهش های او در قالب کتاب و کتاب های گویا درباره هنر دوبلاژ، نمایشنامه و شعر از سوی انتشاراتی هایی همچون رهی، نوید شیراز، آئینه رسای اساطیر پارسی، طنین عرفان و اندیشه در دسترس دوستداران قرار گرفته است.

گزینش موسیقی و صداآمیزی این اثر با پیمان پورشکیبایی بوده و زهرا مظفری و اعظم رمضانی نیز تیتراژهای آن را خوانده اند.

در بخشی از این اثر محمود پورشکیبایی نوشته: این ارمغانی است  برای شیفتگان زبان و ادبیات پارسی و دلسپردگان به شعر و هنر ایرانی و ره آوردی برای آنانی که زمان کتاب خوانی شان اندک است و با گنجینه پربها و گستره ی جهانگیر سخن پارسی دوستی دیرین دارند.

«چکامه های فرزانگان شعر پارسی» توسط گروه فرهنگی گَرُزمان تهیه شده و نشر دیجیتال آئینه رسای اساطیر پارسی آن را منتشر کرده است. علاوه بر عرضه به گونه لوح فشرده، امکان دانلود این اثر بر روی اپلیکیشن طاقچه نیز فراهم شده است.

کد خبر: 25011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =