مهندس نفتی که به مصاف تحریم‌های نفتی می‌رود

جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت از سوی سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور به مجلس معرفی شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، جواد اوجی متولد 1345 در شیراز است. وی مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی نفت را از دانشگاه صنعت نفت اهواز دریافت کرده است و از سال 1369در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شده است و در حال حاضر نیز عضو هیات امنای دانشگاه صنعت نفت نیز هست.

جواد اوجی از جناح نزدیک به اصولگرایی، چهره مورد اعتماد دولت احمدی نژاد و معاون وزیر نفت در دوران او بوده است و ریاست شرکت ملی گاز (از شرکت‌های حوزه انرژی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان) را در کارنامه اجرایی خود دارد. از سال ۸۳ تاکنون نیز مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است.

مروری بر سوابق کاری وزیر پیشنهادی نفت:

-کارشناس اداره مهندسی نفت شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب اهواز

-کارشناس ارشد اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب اهواز

-رییس اداره مهندسی پتروفیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

-رییس اداره مهندسی نفت شرکت بهره برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی

-عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی

- معاون امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

آیا تحریم نفتی ایران را می‌شکند؟

اوجی از سوی رستم قاسمی -وزیر اسبق نفت در دولت احمدی نژاد و وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی- مامور انتقال شمش‌های طلا به کشورهای همسایه برای تهاتر از قرارداد صادرات گاز ایران به سوئیس شده بود که البته این قرارداد نه تنها گاز ایران را به اروپا نرساند که امروزه ایران به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر گاز جهان، همچنان نیازمند واردات گاز در برخی مقاطع است اما با این وصف، اوجی مصمم است در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس تلاش در جهت توسعه میادین گازی و تقویت ارزآوری از این حوزه را به عنوان بزرگترین دغدغه‌اش در اولویت قرار دهد.

از وی در دولت‌های گذشته به عنوان «فرد شاخص در دورزدن تحریم‌ها» یاد می‌کردند حال که در شرایط کنونی ایران یکی از بدترین شرایط فروش نفت خود را در چهار دهه اخیر پشت سر گذاشته است . صادرات نفت ایران نیز بنا به اعلام سازمان برنامه و بودجه به ارقام در حال حاضر ناچیز و نزدیک به صفر است. از سوی دیگر آمریکا تهدید کرده چنانکه ایران به احیای برجام با شرایط این کشور تن ندهد چین را ناچار به اعمال تحریم‌های شدید علیه واردات نفت از ایران خواهد کرد.

در چنین وضعیتی اینکه سیاست و تدبیر وزیر پیشنهادی نفت دور زدن تحریم‌ها و رونق صادرات نفت را برای کشور به ارمغان خواهد آورد یا خیر را باید پس از کسب رای اعتمادش از مجلس و آغاز و تداوم دوران فعالیتش در این وزارتخانه به ارزیابی و قضاوت نشست.  

کد خبر: 24945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =