دختر هیچکاک درگذشت

«پاتریشیا هیچکاک»، دختر «آلفرد هیچکاک» کارگردان سرشناس تاریخ سینما، در سن ۹۳ سالگی چشم از جهان فروبست. 

به گزارش آتیه آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورتر، پاتریشیا هیچکاک دختر آلفرد هیچکاک بزرگ که بیشتر به بازی در فیلم بیگانه‌ای در قطار (۱۹۵۱) به کارگردانی پدرش شناخته می‌شود، شامگاه دوشنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۰) در سن ۹۳ سالگی درگذشت. 

پاتریشیا ژوئیه سال ۱۹۲۸ در لندن از یک زوج سینماگر یعنی آلفرد هیچکاک فیلمساز مشهور و آلما رویل فیلمنامه نویس و تدوین‌گر شناخته شده متولد شد. خانواده هیچکاک ۱۱ سال بعد به لس‌آنجلس مهاجرت کردند و پت همان زمان با بازی در نمایش ویولت در صحنه تئاتر برادوی، به عرصه بازیگری پا گذاشت.

دختر هیچکاک علاوه بر بیگانه‌ای در قطار در چند فیلم دیگر پدرش هم بازی کرد که از آن جمله می‌توان به روانی (Psycho)، خرابکاری (Sabotage) و فیلم رازآلود ترس صحنه (Stage Fright) اشاره کرد؛ ترس صحنه اولین فیلم انگلیسی ساز هیچکاک از زمان مهاجرت به هالیوود بود و پت در این فیلم نقش یک هنرجوی بازیگری به نام چابی بنیستر را بازی می‌کرد.

پت هیچکاک در طول فعالیت هنری خود همچنین در فیلم‌هایی چون کودک خیابانی (Mudlark) و ده فرمان (The Ten Commandments) و سریال‌هایی چون تعلیق (Suspense ) و شک (Suspicion) بازی کرد و در ۱۰ قسمت از برنامه تلویزیونی معروف پدرش با عنوان آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند، جلوی دوربین رفت.

کد خبر: 24892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =