بستری بیش از ۸۵ هزار کرونایی در مراکز تامین‌ اجتماعی خوزستان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان اعلام کرد: تا کنون ۸۵ هزار و ۳۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی این استان بستری و بیش از ۱۴۵ هزار بیمار در بخش سرپایی ویزیت شدند.

دکترعلی ولی‌منش در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه استان خوزستان درحال حاضر در پیک چهارم کرونا به‌ سر می‌برد، اظهار کرد: متوسط پذیرش روزانه بیمار مبتلا به کووید۱۹ در پنج مرکز بیمارستان ملکی استان ۵.۲ بیمار بوده و ۱۶۴۸ بیمار تحت نظر، داروی رمدسیویر را دریافت کردند.

وی با اشاره به آمار تفکیکی ارائه خدمات در مراکز درمانی، افزود: بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز در سه دوره روزانه ۳.۱۰  بیمار، بیمارستان میلاد سلامت اهواز در یک دوره روزانه ۷.۶ بیمار، بیمارستان هفده شهریور آبادان در دو دوره روزانه ۶.۸ بیمار، بیمارستان امام موسی کاظم(ع) ماهشهر در دور دوره روزانه ۴.۲ بیمار و بیمارستان شهید مصطفی خمینی بهبهان در سه دوره روزانه ۲.۶ بیمار را پذیرش کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان، یکی از اقدامات مهم این مدیریت را راه‌اندازی اکیپ تحویل داروی بیماران خاص و سالمند تامین‌ اجتماعی درب منزل‌ برشمرد و گفت: این طرح با هدف تسهیل در دسترسی بیماران مزمن زیرپوشش تامین‌ اجتماعی به دارو و نیز کاهش ترددهای غیرضروری آن‌ها در جلوگیری از شیوع کرونا انجام شد.

ولی‌منش با بیان اینکه تا کنون حدود ۹۳ درصد بیماران بستری شده بهبود یافته و ترخیص شدند، تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در استان آغاز شد و بیماران مزمن و سالمندی که مرتب و طی سال‌های متمادی به مراکز درمانی سرپایی و بستری تامین‌اجتماعی مراجعه و دارای پرونده بودند، زیر پوشش توزیع دارو و تحویل اقلام دارویی درب منزل قرار گرفته و سهمیه دارویی یک ماهه خود را دریافت کردند.

وی همچنین به خرید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی از شروع پاندمی تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: این تجهیزات شامل سه دستگاه اکسیژن‌ساز، یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع، ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، چهار دستگاه بای‌پپ و ۱۰ دستگاه تصفیه هوا است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان، افزود: همچنین ۲۳ دستگاه مانیتور قلبی، سه دستگاه ABG ،۳۰ دستگاه تخت معمولی، ۱۶ دستگاه تخت ویژه به همراه ضمایم، هشت دستگاه تشک مواج و ۶۰ عدد کپسول اکسیژن سایر اقلام خریداری شده را شامل می‌شود.

ولی منش با اشاره به خرید ۲۳ دستگاه پالس اکسی‌متر، ۱۱ دستگاه نبولایزر و ۹۳ دستگاه تب‌سنج لیزری به عنوان سایر تجهیزات خریداری شده برای مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در بحران کرونا، اظهار کرد: همچنین ۳ دستگاه امحای زباله، ۲۲ دستگاه پمپ سرنگ و سرم، ۶ دستگاه رادیولوزی ثابت و ۳ دستگاه رادیولوژی پرتابل از دیگر تجهیزات خریداری شده برای مراکز درمانی خوزستان به شمار می‌رود.

وی درخصوص کمبود تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی بیمارستانی و سرپایی مرتبط با کووید۱۹، گفت: درحال حاضر تجهیزاتی مانند ونتیلاتور به تعداد ۶ دستگاه، مخزن اکسیژن مایع ۶ دستگاه، بای‌پپ ۶ دستگاه، تشک مواج ۲۴ دستگاه، پالس اکسی‌متر ۶۰ دستگاه، پمپ سرنگ و سرم ۲۴ دستگاه مورد نیاز است که در صورت تامین این اقلام، وضعیت استان از لحاظ تجهیزات پزشکی مطلوب خواهد شد.

مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از کادر درمان و کارکنان پشتیبانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی واکسیناسیون شده‌اند، تصریح کرد: پیش از انجام واکسیناسیون، تعداد زیادی از کارکنان کادر درمان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند که متاسفانه ۶ نفر از کارکنان، در اثر این ویروس منحوس جان خود را از دست دادند.

ولی منش همچنین به فعالیت بسیج جامعه پزشکی این مدیریت درمان اشاره کرد و ادامه داد: در همه‌گیری کرونا، گروه‌ها و اکیپ‌های پزشکی، درمانی و خدماتی بسیج جامعه پزشکی در اهواز و شهرستان‌ها به یاری هم‌استانی‌ها شتافتند و با اعزام بیش از ۲۰۰ اکیپ به مناطق محروم و کم‌برخوردار، به مردم ارائه خدمت کردند.

کد خبر: 24803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =