نوجوانان شاغل، جایگزین بزرگترها!

همزمان با راه افتادن فضای کسب و کار در کشورها، آرایش اقشار شاغل در فضای تجاری و اقتصادی آمریکا تغییر کرده و حالا جوانان به مهمترین بازیگران این عرصه تبدیل شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، همزمان که مشاغل تابلوی «تا اطلاع ثانوی بسته» را از پنجره‌های‌ خود برداشته و درهای خود را به روی مشتریان باز می‌کنند، چشم‌انداز فضای کار پس از پایان همه‌گیری در حال تغییر و توسعه است، آن‌هم در رابطه با یک جمعیت‌ مشخص: نوجوانان.

نوجوانان شاغل

امروزه نوجوانان به یکی از بزرگترین اقشار جمعیت شاغل تبدیل شده‌اند.آسوشیتدپرس در ماه مه گزارش داد ۲/۳۳ دهم درصد از نوجوانان ۱۶ الی ۱۹ سال در نیروی کار ایالات متحده مشغول به کار هستند که این بالاترین رقم برای کارگران نوجوان از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ میلادی است.

«جان لانگ‌اسریت»، رئیس و مدیرعامل انجمن رستوران‌ها و اقامتگاه‌های پنسیلوانا می‌گوید: «پس از همه‌گیری، ما با بزرگترین بحران کارکنان طی دوران حیات من مواجه‌ایم و این را هم بگویم که من ۵۰ سال است در این حرفه مشغولم.» وی افزود: «بسیاری از مردم صنعت اصلی خود را ترک کرده و مشاغل دیگری پیدا می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از رستوران‌ها نتوانسته‌اند از این همه‌گیری به سلامت عبور کنند و در نتیجه کارشان به ورشکستگی می‌کشد».

لانگ‌اسریت گفت که تشکلات ‌نمی‌توانند جوابگوی تمامی افرادی باشند که مشتاق جبران زمان از دست‌رفته طی همه‌گیری هستند. وی در ادامه عنوان کرد: «بزرگترین چالشی که رستوران‌ها در حال حاضر با آن مواجه‌اند این است که اعضای تیم‌شان در حدی باشد که بتواند جوابگوی میزان مهمانانی باشد که به آن‌ها رجوع می‌کنند؛ بنابراین نکته مهم این است که در حال حاضر تقاضای زیادی برای حضور در این اماکن وجود دارد.»

 حذف مشاغل

به گفته انجمن رستوران‌داران، قبل از شیوع همه‌گیری کرونا، حدود ۵۸۰ هزار پنسیلوانیایی در مشاغل رستوران‌داری و خدمات غذایی مشغول به کار بودند. در طول شیوع همه‌گیری، دوسوم این مشاغل به صورت موقت یا کامل حذف و کنار گذاشته شدند.  انجمن ملی رستوران‌دارها اطلاعات اداره آمار کار را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که رستوران‌ها در ماه مه ۱۸۶ هزار شغل در سراسر آمریکا ایجاد کردند. با این وجود، این صنعت برای یافتن نیروی کار کافی تلاش می‌کند.  «دزیره سینگلتون»، صاحب رستوران قهوه و شکلات «هاروست مون» در شهر تارنتوم کارکنانی از سنین ۱۶ الی ۲۵ ساله دارد و یکی از آن‌ها «کورتنی کالینز» است. کالینز ۱۹ سال دارد و از ۱۵ سالگی وارد ساختار نیروی کار آمریکا شد. او همچنان در شرکت خدمات مواد غذایی «شف ‌اند ‌آی‌ کترینگ» که کارش را با آن شروع کرد، ‌مشغول به کار است. «کالینز» در سن ۱۷ سالگی در یک رستوران، شغل دومی را به دست گرفت و پس از آن نیز در رستوران «هاروست مون» که در میانه شروع همه‌گیری و در سال مارس ۲۰۲۰ افتتاح شد مشغول به کار است.  کالینز می‌گوید: «وضعیت اقتصادی در حال حاضر برای آدم‌هایی به سن و سال من دیگر ارزان نیست.

من مشغول به کار شدم تا مطمئن شوم که برای مدرسه، ماشین و غیره پول دارم و می‌توانم کارهایی را که می‌خواهم انجام دهم.» وی افزود: «فکر می‌کنم از جوانان انتظار دارند که مدام کار کنند و تمرکز بیشتری روی مقوله درآمد بگذارند. شکی نیست که برای بسیاری، پول مساوی با موفقیت است.» «نیک مورتتی»، ۱۷ ساله، در صنعت رستوران‌داری فعالیت نمی‌کند بلکه فعال در صنعت خرده‌فروشی است. او در آستانه پایان دومین سال تحصیل در دانشگاه «گالریا لبنان» است. این دانش‌آموز می‌گوید داشتن شغل در سن او طبیعی است و حتی بسیاری انتظارش را دارند.  مورتتی گفت: «احساس می‌کنم در حال حاضر داشتن شغل در دبیرستان بسیار مهم است.» وی افزود: «راست‌اش نمی‌توانم دلیل آن را توضیح دهم! آدم دلش نمی‌خواهد تنها کسی باشد در میان دوستانش که شغل ندارد. افرادی که هم سن و سال من هستند می‌خواهند شاغل باشند تا بتوانند کارهایی را که دل‌شان می‌خواهد را انجام دهند و باید به آن افتخار هم کرد».

 مشوق برای کارمند بزرگسال

با افزایش نیاز به کارگران،‌ کارفرمایان از مشوق‌ها و پاداش‌هایی برای جذب کارکنان استفاده می‌کنند. لانگ‌استریت می‌گوید: «من تا هزار دلار پاداش ثبت‌نام برای افرادی که مایل به کار هستند،‌ دریافت کرده‌ام».

اما مشوق‌ها فقط به صنعت رستوران خلاصه نمی‌شود. «نیک پارادیس»، سخنگوی «پالاس اینترتینمنت» که شرکت‌اش اداره‌کننده پارک‌های «کینوود»، «ایدلویلد اند سوکزون» و «ساندکستل واتر پارک» است، گفت: «اگر کارکنان به تعهد خود عمل کنند، این پارک‌ها به ازای هر ساعت کار در طول تابستان یک دلار و ۲۵ سنت به ازای هر ساعت اضافی دریافت می‌کنند.» وی افزود: «ما در حال حاضر در بازار کار فشرده و رقابتی قرار داریم که این به نوبه خود همراه با تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان است.» وی در ادامه عنوان کرد: «ما تشخیص دادیم که باید بیشتر تلاش کنیم تا اطمینان حاصل شود که متقاضیان کمیت و کیفیت خوبی دریافت کنند».

به گفته پارادیس، سه پارک تفریحی بزرگترین کارفرمای جوانان در جنوب غرب پنسیلوانیا را تشکیل می‌دهند که در تابستان سال ۲۰۲۱ حدود ۲ هزار کارمند را در استخدام دارد که بین ۱۶ الی ۱۷ سال سن دارند. پارادیس گفت: «ما مطمئناً شاهد برنامه‌های کاربردی بیشتری بوده‌ایم. ما موقعیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهیم. این یک راه‌حل عالی برای ورود شما به این صنعت است. من افرادی را دیده‌ام که با آب‌نبات یا دیگر محصولات ابتدایی در صنعت جاذبه‌ها پیشرفت کرده‌اند».

کد خبر: 24655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =