تمام سریال‌های تلویزیون در ماه محرم

جدول پخش شبکه های سیما، با فرارسیدن محرم الحرام و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، دستخوش تغییراتی خواهد شد.

به‌گزارش آتیه آنلاین، هرسال شبکه های سیما به مناسبت ایام محرم برنامه‌های متفاوتی تدارک می‌بینند و با تولید سریالی مطابق با حال و هوای محرم و یا پخش مینی سریالی ویژه برای دهه ابتدایی این ماه، خود را برای شروع محرم و صفر آماده می‌کنند. اما مدتی است که تلویزیون یا آثار مناسبتی کم‌تری می‌سازد، یا این آثار کیفیت سابق را ندارند. امسال نیز اخباری مبنی بر سریال‌های محرمی شبکه‌های سیما به چشم نمی‌خورد  و تنها شبکه‌ای که به طور ویژه برای ایام محرم سریالی ویژه روی آنتن می‌برد شبکه ۲ سیما با سریال «در کنار پروانه‌ها» خواهد بود که درامی خانوادگی با پس‌زمینه‌های مذهبی است و کارگردانی آن را داریوش یاری برعهده دارد. در این میان تنها تحول مثبت  در صدا و سیما این خواهد بود  که امسال تصمیم گرفت تا سریال «مختارنامه»را از هیچ شبکه‌ای پخش نکند. از زمان ساخته شدن سریال «مختارنامه» تا کنون که حدود یک دهه از آن می‌گذرد، تلویزیون هر سال این سریال را در شبکه‌های مختلف پخش می‌کرد.

در این گزارش با نگاهی کوتاه سریال‌هایی که به آنتن شبکه‌های سیما می‌رسند یا قرار است به زودی پخش شوند را بررسی می‌کنیم.

"۸۷ متر" کیانوش عیاری برای نیمه دوم محرم

مجموعه تلویزیونی "۸۷ متر" کیانوش عیاری بعد از گذشت ۴ سال که بارها تولید آن به بهانه‌های مختلف، متوقف شد، سرانجام به گفته مدیران شبکه طبق گفت‌وگوهایی که انجام شده،نیمه دوم محرم به آنتن شبکه یک سیما راه پیدا خواهد کرد.

داستان سریال ۴۰ قسمتی "۸۷ متر" همان‌طور که از نام آن هم پیدا است به موضوع مسکن پرداخته است. در این داستان پرونده‌های قضایی مربوط به مشکلات مستغلات و مسکن بررسی می‌شود. مشکلاتی که عموماً ناشی از بی‌اطلاعی عمومی مردم از قوانین است. در خلاصه داستان سریال "۸۷ متر" آمده است که به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک منزل برمی‌گردد. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

تنها شبکه‌ای که سریال محرمی دارد!

شبکه دو سیما نیز اعلام کرده  سریال «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری که تهیه‌کنندگی آن را بهروز مفید برعهده دارد  را در ایام محرم روی آنتن خواهد برد.

داستان سریال از آنجا شروع می‌شود که مشکلات پی در پی زندگی «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است، به جوانی ناامید تبدیل کرده است. او برای نجات تنها دلخوشی زندگی‌اش که خواهرش است، طعمه نقشه‌ای می‌شود که…در این سریال پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، نگار عابدی، نسرین بابایی، شهین تسلیمی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی، مجید پتکی، کاوه سماک باشی، حسن سلیمانی، علی مجلسی، پارسا نوریان پور، فرناز زوفا، محمدرضا جعفری لفوت، کیان جعفری لفوت، ساجد یوسفی، محمدطاها عاشری، محمدعلی صادق حسنی و… به ایفای نقش می‌پردازند.

«گاندو» سریالی برای همه مناسبت‌های شبکه سه!

شبکه سه از پنجشنبه ۳۱ تیرماه بازپخش فصل دوم سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی را راهی آنتن شبکه سه کرد و با توجه به ۴۰ قسمتی بودن فصل دوم سریال جواد افشار، ۲۷ قسمت دیگر از این سریال باقی مانده که تا اوایل شهریورماه پخش آن ادامه دارد. پیش از این نیز سریال «بوتیمار» با کارگردانی علیرضا نجف‌زاده، قرار بود که در نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن تلویزیون برود، اما لحظه آخر سریال «گاندو» با کارگردانی جواد افشار روی آنتن رفت.

موضوع فصل دوم «گاندو» درباره جاسوسی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و روایتی حول محور نفوذ و حضور افراد دو تابعیتی در برخی از مراکز و دستگاه‌هاست. سریال «گاندو» به نویسندگی آرش قادری، کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی محصول مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است

سریال تلویزیونی «فرشتگان بی بال» شبکه پنج سیما

مجموعه تلویزیونی «فرشتگان بی بال» به کارگردانی امیر حسین عنایتی با محوریت جهاد و ایثار کادر درمان و پرستاران در دوران کرونا از سه شنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۲۳ همزمان با آغاز ماه محرم روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

این سریال به نویسندگی و تهیه کنندگی امیر حسین عنایتی در ۱۴ قسمت ۴۰ دقیقه ای در سال ۹۹ تولید شده است و هنرمندانی چون رزیتا غفاری، آشا محرابی، فریبا متخصص، پرویز فلاحی پور، رحیم نوروزی، مختار سائقی، شهرام عبدلی، فرج الله گل سفیدی، زهره قاسمی، آرش جورکش و... در آن به ایفای نقش پرداخته اند. "فرشتگان بی بال" روایتگر داستان مبارزه با ویروس کرونا است و با محوریت ستایش و قدردانی از زحمات کادر درمان تولید شده است. این سریال با داستان بازسازی بحران کرونا در کشور و نمایش تلاش‌های بی‌دریغ کادر درمان و نیروهای جهادی ساخته شده است.

همچنین به گوش می‌رسد سریال «روزگار جوانی» با کارگردانی اصغر توسلی بعد از ایام محرم روی آنتن این شبکه تلویزیونی خواهد رفت.

آی‌فیلم با ۴ سریال به استقبال محرم می‌رود

«آرام می‌گیریم»، «مرضیه»، «زمین گرم» و «معصومیت ازدست‌رفته» نیز سریال‌های محرمی امسال شبکه آی فیلم خواهند بود.

«آرام می گیریم» به کارگردانی روح‌الله سهرابی و تهیه‌کنندگی فرهاد گلی، جایگزین سریال «چاردیواری» می‌شود. «آرام می گیریم» با بازی هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، مجید صالحی، لعیا زنگنه، آشامحرابی، کامران تفتی، علی اوسیوند و... در سال ۱۳۹۵ از شبکه دو سیما پخش شد. این سریال یک ملودرام اجتماعی است که به روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌های بین نسلی، گذشت و نوع‌دوستی و از طرفی زیاده‌خواهی در بستر قصه‌ای با محوریت تمام اعضای یک خانواده می‌پردازد.

«مرضیه» به‌کارگردانی فلورا سام و با بازی زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی، قرار است از دوشنبه ۱۸ مرداد، هر روز ساعت ۱۶ مهمان خانه‌های آی‌فیلمی‌ها شود. ملودارمی خانوادگی است و محوریت قصه آن مسئله انتخاب است. در این سریال بازیگرانی چون داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، شیوا خسرومهر، نیلوفر شهیدی و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال «زمین گرم» به‌نویسندگی سعید نعمت‌الله و کارگردانی بهرنگ توفیقی، قرار است از ۱۸ مرداد، جایگزین سریال «شوق پرواز» در باکس ساعت ۲۰:۰۰ شود.

در «زمین گرم» بازیگرانی چون مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد و... حضور دارند. در خلاصه داستان آن آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند.

«معصومیت از دست رفته» نیز با پایان‌یافتن سریال «پایتخت۶» از ۱۸ مرداد روی آنتن می‌رود. این سریال به‌یادماندنی، به کارگردانی داود میرباقری محصول شبکه سه سیما بوده و بازیگرانی همچون امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خویینی‌ها، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ به ایفای نقش در آن پرداخته‌اند.

کد خبر: 24624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =