تلاش تامین‌اجتماعی در برقراری آرامش بازنشستگان

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی با صدور پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: اهمیت و جایگاه خانواده و بازنشستگان بر هیچکس پوشیده نیست و همواره تلاش شده فضایی بهتر از بعد روانی و نشاط در کنار ارائه خدمات برای بازنشستگان مهیا شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، متن پیام عادل دهدشتی به شرح زیر است:

آنچه که امروز همه ما به خوبی بر آن واقفیم، پاسداشت شان و منزلت بازنشسته و خانواده از ارکان اساسی پیشرفت یک ملت است و در کنار ارائه هر چه بهتر خدمات به این عزیزان، باید فضایی فراهم گردد تا از بعد روحی و روانی نیز احساس امنیت، آرامش و نشاط برای آنان جریان پیدا کند. آنچه که غیرقابل انکار است اگر در دوران بازنشسـتگی بـه عنـوان مرحلـه پیش آغاز سالمندی، شرایط مناسبی برای افراد فراهم شود، مـیتواننـد تولیـد کننـده خوبی بوده و در انتقال فرهنگ و تربیت نسل جدید مفید و مؤثر باشند. مسلما تحـت چنین شرایطی آنان احساس ارزشمندی نموده و فرصتهـایی بـرای برقـراری روابـط اجتماعی مفید با دیگران خواهنـد داشـت، در غیـر ایـن صـورت، احسـاس پـوچی و بیهویتی خواهند کرد.

علیرغم این که شرایط موجود اقتصادی کشور، مسائل مالی و تامین هزینه‌های زندگی خانوار را به دغدغه ذهنی روزانه بازنشسـتگان تبـدیل نموده است لیکن، هم راستا با طراحی و اجرای حمایتهای مالی، آنچه کـه مـیتوانـد

موجب دلگرمی و مسرت بازنشستگان تامین‌اجتماعی را فراهم نماید، ایجاد احساس مشارکت و مفید بودن در آنان است. با این رویکرد، مدیران نباید از زاویـه ترحم و دلسوزی به ارتباط با بازنشسته ها بنگرند، بلکه لازم است آنان را افرادی مؤثر و مفید برای سازمان‌های مربوطه قلمداد نموده و در همه حال، از فکر و نظر آنان استفاده نمایند و همواره با این افراد ارتباطی فعال و پویا داشته باشند.

سازمان تامین اجتماعی همواره بر ارزش و جایگاه والای بازنشستگان و خانواده و تکریم این قشر از جامعه تاکید فراوان داشته و به خوبی می‌توان این مهم را در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متعدد و اثربخش در راستای حفظ سلامت جسمی و روحی و تقویت و افزایش انگیزه این عزیزان و همچنین پاسداشت نهاد خانواده و تجلیل از جایگاه رفیع بازنشستگان و مستمری بگیران که به مرحله اجرا درآمده، مشاهده کرد. این سازمان همه ساله مقارن با روز ۲۵ ذی الحجه و فرارسیدن مناسبت تقویمی، با برگزاری جشن روز خانواده و تکریم بازنشستگان، از زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر مردان و زنانی که پشتوانه‌های ارزنده و گرانسنگ بنیان‌های اقتصادی، صنعتی و نظام اداری کشورند، تقدیر و تشکر بعمل می‌آورد.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان به محضر یکایک عزیزان بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی در سراسر کشور، از خداوند منان سلامتی، سرفرازی و توفیق روزافزونتان را در سایه سار الطاف بیکرانش مسئلت می‌نمایم و خاضعانه شکرگزارم که توفیق برداشتن گامی هر چند کوچک در این امر مهم را به ما عطا فرمود.

کد خبر: 24610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =