۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 24372

در فینال حذفی اشتباه جایز نیست

محسن گروسی؛ پیشکسوت فوتبال
در فینال حذفی اشتباه جایز نیست

بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان تیمی برده خواهد شد که اشتباهات کمتری مرتکب شده و تمرکز بیشتری داشته باشد.

مسابقات فینال همیشه شرایط خاصی دارند, تیم‌ها میزان استرس و تنش بیشتری را تجربه می‌کنند و چون این گام پایانی برای رسیدن به جام قهرمانی است، ممکن است روی روند و عکس‌العمل تیم‌ها تاثیر بگذارد و بازی را از لحاظ کیفیت فنی با افت مواجه کند. فینال جام حذفی نیز شرایط خاص خود را دارد. دو تیم استقلال و فولاد خوزستان راهی فینال شده‌اند که هر دو مربیان جوانی روی نیمکت خود داشته و سراسر انگیزه هستند که در پایان این بازی، جام قهرمانی را از آن خود کنند. 

به اعتقاد من در بازی فینال جام حذفی تیم‌ها حق اشتباه کردن ندارند و هر تیمی که بتواند با تمرکز بیشتر اشتباهات کمتری را مرتکب شود در نهایت برنده خواهد شد. تیم استقلال که در لیگ برتر با ناکامی مواجه شد و نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد، حالا بعد از مسیری سخت به فینال جام حذفی رسیده است و در تلاش خواهد بود این جام را به هوادارانش تقدیم کند. در آن طرف میدان هم فولاد خوزستان انگیزه زیادی دارد که صاحب جام شود. جواد نکونام در تقابل با هم تیمی‌های سابقش قصد دارد توانمندی خود را نشان دهد و این اتفاقی است که قطعا نتیجه آن را در جدال تنگاتنگ و پایاپای دو تیم استقلال و فولاد شاهد خواهیم بود. 

موضوع دیگری که باید آن را در نظر داشت این است که استقلالی‌ها با قرار گرفتن در رده سوم لیگ برتر فوتبال ایران توانسته تا کنون سهمیه لیگ قهرمانان را تصاحب کند اما فولاد خوزستان از این موفقیت جا ماند و تنها فرصتی که می‌تواند تیم نکونام را آسیایی کند به دست آوردن جام حذفی و شکست دادن استقلال در این مسابقه است. همه این موارد حساسیت بازی را صدچندان می‌کند و می‌تواند پایانی جذاب برای فوتبال ایران در فصل ۹۹-۱۴۰۰ باشد.

باز هم تاکید می‌کنم که هر دو تیم باید به خوبی بدانند که در این بازی اشتباه جایز نیست و هر تیمی مرتکب اشتباه شود، به سختی توسط حریفش جریمه می‌شود. هر دو تیم دیدار بسیار دشواری دارند و فقط با داشتن تمرکز بیشتر می‌توانند به قهرمانی برسند. مجیدی باید انگیزه‌های نکونام را جدی بگیرد. استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در ۱۱ بازی اخیر خود فقط یک شکست و یک تساوی داشته و با روحیه خوبی به مصاف فولاد می‌رود. اگر این حالت مقداری زودتر ایجاد می‌شد، استقلال می‌توانست تا روز آخر لیگ هم مدعی باشد. مجیدی در این مدت با وجود دست‌اندازها و مشکلاتی که استقلال پیش رو داشت، تیم را سرپا نگه داشت و با قهرمانی جام حذفی می‌تواند کار خوب خود در طول فصل را تمام کند. نهایتا اینکه جام قهرمانی به تیمی خواهد رسید که تمرکز داشته باشد، حواشی را کنترل کند و تلاش کند کیفیت فنی را اولویت عملکردش قرار دهد. 

کد خبر: 24372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =