امیدواران ناکام در گیشه سینمای ایران

بعد از موفقیت «دینامیت» در گیشه، برخی تهیه‌کنندگان موقعیت را برای اکران فیلم‌هایی که در شرایط عادی هم امیدی به فروش‌شان نبود، مناسب دیدند اما تاکنون هیچ‌یک از گزینه های مطرح شده نتوانستند جذابیتی برای اکران ایجاد کرده و موفقیت «دینامیت» را در گیشه تکرار کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، عوامل فیلم کمدی دینامیت از دهم تیرماه تصمیم به اکران گرفتند و حالا این فیلم با فروش ۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان رکورد نسبتا خوبی را طی ۴ هفته اکران در این شرایط از خود بر جا گذاشته است. این فیلم در زمانی  که سینما رفتن و فیلم دیدن حتی در اولویت آخر سینماروهای حرفه‌ای هم نیست رتبه نخست جدول فروش سال ۱۴۰۰ را از آن خود کرده است و پیش بینی می شود با توجه به فضای مفرح و بهره بردن از حضور بازیگرانی چون پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر و محسن کیایی این فیلم پتانسیل بالای جذب مخاطب را دارد و به فروشی بالاتر از این اعداد دست پیدا کند. حتی فیلم «شنای پروانه» ساخته محمد کارت که از تیر سال گذشته در مقاطع مختلفی که سینماها باز بوده‌اند، روی پرده بوده تا امروز تنها حدود ۳ ونیم‌میلیارد تومان در گیشه فروخته است.

بعد از اکران فیلم کمدی «دینامیت» که جان تازه‌ای به گیشه سینمای ایران بخشید، ترس از دل تهیه‌کنندگانی که تمایلی به اکران آثارشان نداشتند، زدوده شد و تعدادی از فیلم‌ها متقاضی اکران شدند. درهمین راستا اکران چند فیلم تازه از هفته‌های گذشته آغاز شد اما از میان ۳ فیلم «مدیترانه» (هادی حاجتمند)، «سیاه‌باز» (حمید همتی) و «قصه عشق پدرم» ‌ (محمدرضا ورزی) که چند روزی است که اکران شده‌اند، به نظر نمی رسد هیچ کدام جذابیتی برای اکران ایجاد کند که سینما تکانی بخورد و بتوانند موفقیت «دینامیت» را در گیشه تکرار کنند. «مدیترانه» در ۹۵ سالن روی پرده رفته و حدود ۴۸ میلیون تومان فروخته است. «سیاه‌باز» نیز با اکران در ۹۲ سالن حدود ۴۱ میلیون تومان فروش کرده است. «قصه عشق پدرم» که محصول سال ۱۳۹۰ است و مدت‌ها خاک‌خورده و بعید بود در هر وضعیت دیگری رنگ پرده را به‌خود می‌دید، در ۶۹ سالن نمایش داده شده و تنها حدود ۱۸ میلیون تومان در گیشه بلیت فروخته است. میزان فروش این ۳ فیلم نشان می‌دهد که سینما با چنین فیلم‌هایی هرگز دوباره نمی‌تواند روی پای خودش بایستد.

 مهدی نیک‌آئین، مدیر سینما «سپیده» تهران، درباره اکران فیلم‌هایی که بتواند مخاطب را به سینما بکشاند به مهر گفت: «تجربه اکران «دینامیت» ثابت کرد، اگر فیلم جذابی روی پرده سینماها باشد، مردم با رعایت پروتکل‌ها، حاضر به حضور در سالن‌ها هستند، اما متأسفانه هم‌اکنون تنها فیلمی که چنین ظرفیتی ایجاد کرده «دینامیت» است. منتظر هستیم ببینیم در ادامه چه تصمیماتی برای چرخه اکران گرفته می‌شود و چه فیلم‌های تازه‌ای پای کار می‌آیند. شاید لازم باشد برخی فیلم‌های دیگر هم فداکاری کنند تا گیشه سینماها تکانی بخورد. کمااینکه وزارت ارشاد هم باید حمایت بیشتری از فیلم‌های اکران‌شده در این شرایط داشته باشد.»

کد خبر: 24362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =