تاکید آمریکا بر لزوم اقدام فوری رهبران لبنان به تشکیل دولت جدید

وزارت خارجه آمریکا در اولین سالروز انفجار بندر بیروت، رهبران لبنان را به تشکیل دولت جدید و قادر به انجام اصلاحات فراخواند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روسیا الیوم، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اولین سالروز انفجار بندر بیروت گفت: «یک سال گذشت و لبنان بدون دولت سپری کرد. امروز نیز نخست‌وزیر جدید منصوب شد، اما رهبران این کشور باید بدون هیچ تاخیری از تشکیل دولت جدید و دارای اختیار تام  برای اجرای اصلاحات دیرهنگام حمایت کنند».

پرایس تصریح کرد: «گروه بین‌المللی حمایت از لبنان اوایل هفته جاری نشست برگزار کرد و اعضای این گروه به همراه واشنگتن با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان حادثه بندر اعلام همبستگی کردند».

وی افزود: «این گروه بین‌المللی مقام‌های لبنانی را به تسریع در تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت به منظور آشکار شدن حقیقت و اجرای عدالت فرا خواندند».

پرایس گفت: «جامعه بین‌المللی با نگرانی عمیقی شرایط حاد اقتصادی مردم لبنان را همزمان با سالروز حادثه انفجار بررسی کرده و دولت را به تلاش برای بهبود زندگی مردم این کشور با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی ، شخصی و حزبی خود فرا خوانده است».

کد خبر: 24183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =