اطفای حریق زاگرس باز هم قربانی گرفت

در جریان اطفای حریق در تنگه هایقر، چهار تن از اعضای یک خانواده که برای کمک به اطفای حریق به منطقه رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، آتش‌سوزی در تنگه هایقر فیروز آباد فارس از روز دوشنبه ۱۱ مرداد آغاز شده بود. اگرچه این آتش‌سوزی بر اساس گزارش ایرنا اکنون مهار شده است، اما به گفته منابع محلی، متاسفانه چهار تن از اعضای یک خانواده که در عملیات اطفا مشارکت داشتند، جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اعلام این منابع، به دلیل وزش باد و دود غلیظ چهار نفر از اعضای یک خانوده در محاصره آتش قرار می‌گیرند و زنده زنده در آتش می‌سوزند. ناصر بهزادی متولد ۵۴ به همراه پسرش رضا بهزادی، (۱۹ ساله) و جهانبخش بهزادی (پدر خانم ناصر بهزادی) به همراه پسرش حامد بهزادی ۱۸ ساله در این منطقه جان خود را از دست دادند.

مهار آتش‌سوزی در بامداد سه‌شنبه

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروز آباد درباره این حریق گفت: این آتش‌سوزی ساعت ۱۵ دوشنبه ۱۱ مرداد ماه در منطقه هایقر شروع و بامداد امروز سه‍شنبه نیز به طور کامل مهار شد.

افشین نادری در این باره به ایرنا گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه پوششی و جنگلی هایقر مهار شده اما در نقاطی دیگر این منطقه آتش‌سوزی آغاز شده که با کمک نیروهای امدادی مشغول مهار آن هستند.

وی بیان کرد: هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و عامل آتش سوزی نیز بدون شک، انسانی است.

نادری افزود: در مراتع منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد که دچار آتش‌سوزی شده، وزش باد، سخت گذر و صخره‌ای بودن محل آتش سوزی، دمای بالا و پوشش مرتعی خشک، مهار آتش را دشوار کرده بود.

لازم به یادآوری است: تنگ هایقر از جاهای دیدنی فیروزآباد است و در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب فیروزآباد، بعد از روستای رودبال قرار دارد. طول این تنگه  حدود هشت متر است و رودخانه قره آج و فیروز آباد در بستر آن جریان دارد. این رودخانه پس از پیچ و خم‌های بسیار با نام «مند» به خلیج فارس می‌ریزد این دره از نوعی پوشش‌های گیاهی در اطراف خود برخوردار است و همین سبزه‌های کم قد، زیبایی آن را چندین برابر کرده‌اند. منطقه گردشگری تنگ هایقر به دلیل وجود رودخانه قره‌آج امکان قایق‌سواری نیز دارد.

کد خبر: 24057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =