پیش‌بینی اسکار برای فرهادی

آن تامپسون درایندی‌وایر ضمن اعلام پیش‌بینی‌ شانس‌های جایزه اسکار، نام اصغر فرهادی را برای «قهرمان» در میان افرادی که از شانس‌ بیشتری برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی برخوردارند، آورده است.  

به گزارش آتیه آنلاین، ۱۵ تیرماه، هفتادوچهارمین دوره فستیوال فیلم کن با یک سال تاخیر و با تمهیدات ویژه کرونایی در شهر ساحلی کن در جنوب شرقی فرانسه آغار به کار کرد. در همین راستا فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی که یکی از سه نماینده سینمای ایران در هفتادوچهارمین جشنواره کن بود و در بخش رقابتی با ۲۳ فیلم از کشورهای مختلف برای کسب نخل طلا رقابت می کرد، روز سه‌شنبه، ۲۲ تیردر فستیوال بین‌المللی کن برای اولین بار به نمایش درآمد و با تشویق چند دقیقه‌ای و ایستاده حاضران در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن همراه شد.

۲۶ تیرماه مراسم اختتامیه هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن در حالی برگزار شد که از بین ۲۴ فیلمی که در این بخش رقابت می‌کردند، نخل طلای امسال به فیلم تایتان ساخته جولیا دوکرنا کارگردان و فیلمنامه‌نویس ۳۷ ساله فرانسوی رسید، فیلم قهرمان از اصغر فرهادی و محفظه شماره ۶ یوهو کاسمانین به طور مشترک جایزه بزرگ جشنواره را گرفتند و جایزه هیات داوران هم مشترکا به دو فیلم مموریا ساخته آپیچاتپونگ ویراستاکول و زانوی احد از نداو لاپید اهدا شد.

بسیاری می گویند که «قهرمان» بهترین فیلم سال‌های اخیر فرهادی است و از آن مهم‌تر شانس سومین اسکار را برای اصغر فرهادی هم‌چنان حفظ می‌کند. ایندی وایر در مطلبی نوشته «آن تامپسون» ضمن اعلام پیش‌بینی‌ شانس‌های جایزه اسکار بهترین کارگردانی، نام اصغر فرهادی را به‌دلیل ساخت «قهرمان» در میان ۱۵ نفر اولی که از شانس‌ بیشتری برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی برخوردارند، آورده است. علاوه بر اصغر فرهادی، پدرو آلمودووار، وس اندرسون، جین کمپیون، جوئل کوئن، گیرمو دل تورو، کری جوجی فوکوناگا، ربکا هال، آدام کی، مایک میلز، لین-مانوئل میراندا، رایدلی اسکات، استیون اسپیلبرگ، دنیس ویلنوو و جو رایت، به‌زعم نویسنده ایندی‌وایر، ازجمله شانس‌های اصلی دریافت جایزه اسکار هستند.

«قهرمان» اصغر فرهادی ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۱ آبان) در سوئد، ۲۲ دسامبر (یک‌دی) در فرانسه و ۲۱ ژانویه (یک‌بهمن) در اسپانیا اکران می‌شود. آمازون اعلام کرد: این کمپانی قصد دارد فیلم را برای پنجره فصل جوایز ۲۰۲۲ در آمریکا و کانادا، اکران کند که احتمالا در فاصله میانه پاییز و اوایل زمستان امسال، «قهرمان» در آمریکا و کانادا اکران خواهد شد. پخش‌کننده داخلی «قهرمان» اکران آن را در میانه‌های پاییز امسال در ایران قطعی دانست. به این ترتیب به‌احتمال زیاد اکران عمومی «قهرمان» در ایران و جهان همزمان آغاز شود.

خیز «صورت» ایرانی برای رقابت در اسکار

همچنین  خبرهای امروز حاکی از آن است که فیلم کوتاه «صورت» به کارگردانی وحید کردلو در جشنواره مورد تائید آکادمی اسکار در کشور آمریکا پذیرفته شد. این فیلم کوتاه که پیش از این در جشنواره kashish Mumbai هند نیز حضور داشته است، از بین ۶هزار و ۷۰۰ فیلم رسیده به این فستیوال بین منتخبین نهایی به اسکار راه پیدا کرد.

سروش طاهری، بردیا رحمتی و شفیقه شاه زیدی بازیگران اصلی این فیلم کوتاه داستانی هستندفستیوال «Flickers' Rhode Island International Film Festival» که بیست و پنجمین دوره خود را بصورت آنلاین و فیزیکی تجربه خواهد کرد که در تاریخ ۹ تا ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ (۱۸ تا ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۰) بازگشایی و برگزار خواهد شد. داستان این فیلم درباره مردی حدودا ۵۰ ساله است که به همراه دو فرزندش زندگی می‌کند. وی دست به کاری می زند که باعث فروپاشی خانواده می‌شود.

کد خبر: 23646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =