قطار لیگ برتر فوتبال در ایستگاه بیست و نهم

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به هفته بیست و نهم خود رسیده و امروز هشت مسابقه برگزار خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، لیگ برتر فوتبال ایران امشب با برگزاری هشت مسابقه همزمان از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه وارد هفته بیست و نهم خواهد شد و در دو دیدار حساس که در تعیین قهرمانی تاثیر گذار است پرسپولیس و تراکتور در تهران به هم دیدار خواهند کرد و سپاهان اصفهان در اصفهان دربی این شهر را مقابل ذوب آهن برگزار خواهد کرد. دو دیداری که دو مدعی اصلی قهرمانی برگزار خواهند کرد. 

در ورزشگاه آزادی تیم فوتبال پرسپولیس، صدرنشین فعلی مسابقات لیگ برتر فوتبال به مصاف تیم تراکتورسازی تبریز خواهد رفت دیداری که همیشه حواشی خاص خود را دارد و به نوعی می‌تواند پرسپولیس را در مسیر رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر به چالش بکشاند و حریف سختی برای شاگردان یحیی گل محمدی در یک قدمی قهرمانی باشد. پرسپولیس برای رسیدن به پنجمین قهرمانی به سه امتیاز بازی نیاز دارد و تراکتور هم برای رسیدن به عنوان چهارمی در جدول لیگ و کسب احتمالی سهمیه آسیایی تلاش می کند. تراکتوری که به نوعی امیدوار به قهرمانی استقلال در جام حذفی است تا بتواند با چهارمی در لیگ برتر صاحب سهمیه آسیایی شود.

تیم پرسپولیس در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال برابر تیم ماشین سازی تبریز به پیروزی دست پیدا کرد. تیمی که به لیگ دسته یک سقوط کرده بود و انگیزه خاصی از رویارویی با پرسپولیس نداشت. بازی رفت دو تیم را پرسپولیس با گلزنی سیدجلال حسینی برد اما در آن مسابقه فیروز کریمی سرمربی تراکتور نبود. تراکتور با حضور کریمی تیم بهتری شده است. تیمی که آلومینیوم را در اراک شکست داد. پرسپولیس اگر در ورزشگاه آزادی امتیاز از دست بدهد احتمالا تعیین قهرمان به هفته آخر و حتی تفاضل گل کشیده خواهد شد جایی که هر دو مدعی در تهران بازی دارند. پرسپولیس میهمان تیم پیکان است و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال می رود.

اما دومین مدعی عنوان قهرمانی که در هفته‌های اخیر سایه به سایه تیم پرسپولیس حرکت کرده و منتظر کوچکترین تعللی از سرخ پوشان است تا جای این تیم را در صدر جدول گرفته و جام قهرمانی را به چنگ آورد، در اصفهان به مصاف تیم همشهری خود یعنی ذوب آهن خواهد رفت. نکته جالب این مسابقه این است که در دربی اصفهان یک تیم برای قهرمانی می جنگد و به سه امتیازش نیاز دارد تا در کورس قهرمانی از پرسپولیس عقب نماند و ذوب آهن برای بقا در لیگ برتر به برد نیازمند است.

در واقع این ۳ امتیاز سرنوشت فوتبال اصفهان را رقم می زند. اگر زردپوشان سپاهان برنده شوند تا هفته آخر به قهرمانی امیدوار خواهند ماند اما اگر ذوب آهن سه امتیاز را بگیرد یکی از  دو سهمیه اصفهان در لیگ برتر به احتمال زیاد در لیگ برتر ماندگار خواهد شد. این بازی فینالی حساس برای صدر و قعر فوتبال ایران محسوب می شود. به همین دلیل است که نگاه اهالی فوتبال ایران تا حد زیادی امشب به دیدار دو تیم سپاهان و ذوب آهن خیره خواهد بود دیداری که از همه لحاظ حساس است و یک جنگ تمام عیار خواهد بود. 

تیم استقلال تهران در هفته بیست و نهم در شرایطی به مصاف تیم نساجی خواهد رفت که نتیجه این بازی در روند جدول مسابقات تاثیر چندانی ندارد چرا که  ماندن نساجی در لیگ و سومی استقلال قطعی شده است  و استقلال نیز در بالای جدول به جایگاه ثابتی رسیده و قرار نیست تغییر خاصی در وضعیتش ایجاد شود.نساجی با ۳۲ امتیاز تیم دوازدهم جدول است و استقلال ۵۳ امتیازی تیم سوم جدول است.

شاید حساس ترین بخش این مسابقه تقابل جنجالی استقلال با ساکت الهامی باشد. مجیدی و استقلال از آخرین تقابلشان با ساکت الهامی خاطره خوبی ندارند چرا که الهامی فصل قبل با تراکتور توانست در فینال جام حذفی حریفش را شکست دهد و مانع رسیدن استقلال به جام شود تا فرهاد مجیدی بدون کسب جام از استقلال برود و حالا مجیدی به دنبال بردن یکی دیگر از مربیان استقلالی شاغل در لیگ برتر است.

باید دید الهامی چنین اجازه‌ای به او خواهد داد یا اینکه برای دومین بازی متوالی از سد مجیدی و استقلال خواهد گذشت. برای نساجی این بازی از این جهت مهم است که در صورت برد مقابل استقلال و تساوی صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان مقابل حریفانشان و یا شکست نفت و تساوی مس، دو پله در جدول صعود کند. با این حال به نظر نمی رسد که این بازی حساسیت خاصی داشته باشد و باید دید چه نتیجه ای در آن رقم خواد خورد. 

برنامه کامل مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر:

پرسپولیس - تراکتور تبریز  ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه آزادی تهران

مس رفسنجان - پدیده مشهد ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

ماشین‌سازی تبریز- پیکان ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز

سایپا تهران - آلومینوم اراک ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه  قوامین تهران 

نفت مسجدسلیمان - گل‌گهر سیرجان ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

نساجی مازندران - استقلال ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

فولاد مبارکه سپاهان - ذوب آهن اصفهان ساعت ۲۱:۱۵ / ورزشگاه نقش جهان اصفهان

کد خبر: 22918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =