واکنش‌های بین‌المللی به ترور شهید فخری‌زاده

رسانه‌های مطرح دنیا پس از انتشار خبر ترور شهید محسن فخری‌زاده اقدام به تحلیل و انتشار داده‌های خود کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، خبرگزاری‌ها و مطبوعات جهان طی گزارش‌هایی به انتشار و تحلیل خبر ترور «شهید محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در آبسرد دماوند پرداختند.

خبرگزاری راشاتودی به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد که محسن فخری‌زاده در پی حمله عناصر تروریستی ترور شد.

اسپوتنیک نیز به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد که وزارت دفاع کشورمان این خبر را تایید کرده است.

رویترز طی گزارشی عنوان کرد که محسن فخری‌زاده هدف ترور افراد مسلح قرار گرفته و در بیمارستان به شهادت رسیده است.

این خبرگزاری اعلام کرد که یک مقام مسئول در دفتر نتانیاهو به رویترز گفته است که این دفتر از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری می‌کند.

گاردین هم اعلام کرد که یک دانشمند هسته‌ای ایرانی که به عنوان استاد برنامه هسته‌ای ایران توصیف شده، در خیابانی در خارج از تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

واشنگتن پست هم نوشت: به گفته وزیر امور خارجه ایران، دانشمند برجسته هسته‌ای ایران جمعه در  حمله‌ای  کشته شد. محسن فخری‌زاده ، در طی درگیری بین عوامل  امنیتی و تروریست‌های مسلح ناشناس در شهر دماوند به شدت زخمی شد و سپس در بیمارستان درگذشت.

شبکه خبری سی ان ان نیز نوشت: رسانه‌های دولتی گزارش دادند، محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای ایران، جمعه در نزدیکی تهران کشته شده است.

گفته می‌شود دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به درخواست سی‌ان‌ان برای اظهار نظر در مورد این ترور پاسخ نداده است.

نیویورک تایمز در خبری عنوان کرد: دانشمند، محسن فخری‌زاده که به عنوان نیروی برنامه هسته‌ای ایران شناخته می‌شد  پس از حمله تروریستی به وسیله نقلیه‌اش درگذشت.

پایگاه اینترنتی روزنامه جوروزالم پست طی گزارشی به خبر ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای در آبسرد دماوند پرداخت.

این روزنامه به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد که محسن فخری‌زاده در پی حمله عناصر تروریستی ترور شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آف اسرائیل نیز گزارش داد که منابع آگاه این ترور را تایید کرده‌اند و اطلاعات تکمیلی به‌زودی اعلام خواهد شد.

هاآرتص نیز در گزارشی این خبر را به نقل از رسانه‌های ایران تایید کرد.

سخنگوی جنبش النجباء عراق از ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای ایران به عنوان اقدامی بزدلانه یاد کرد و شهادت وی را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، «نصر الشمری» در پیامی توئیتری شهادت این دانشمند ایرانی را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

وی افزود: باور داریم که ایران اسلامی با ادامه ایستادگی، مقتدرانه پیروز خواهد شد و به واسطه عقیده محمدی و حسینی که بر پایه الهام از شهادت استوار است، ظالمان و مستکبران را شکست خواهد داد.

جنبش أنصارالله یمن با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید ترور شهید فخری زاده، تأکید کرد: ما بر حق تهران در پاسخ به جنایت ترور شهید فخری زاده تأکید داریم.

خبرگزاری المسیره یمن نوشت: جنبش «أنصارالله» یمن بیانیه‌ای را در خصوص شهادت «محسن فخری زاده» دانشمند ایرانی توسط تروریست‌ها، منتشر کرد. این جنبش یمنی در بیانیه خود شهادت این دانشمند ایرانی را تسلیت گفت.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین، ترور محسن فخری زاده شهید صنعت دفاعی کشورمان را محکوم کرد.

این جریان تاکید کرد که ترور فخری زاده دانشمند ایرانی، توانمندی های ایران را آن گونه که سران تروریست رژیم صهیونیستی خیال می کنند، تضعیف نخواهد کرد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان عصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر: 2286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =