بیمارستان امام رضا(ع)؛ مرکز ارجاع بیماران کرونا

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی این استان تصریح کرد: بیمارستان تامین‌اجتماعی قم در کنار سه بیمارستان بزرگ دانشگاهی و یک بیمارستان نیروهای مسلح به عنوان مرکز ریفرال بیماران کووید۱۹ درحال پذیرش و خدمت رسانی به بیماران کرونا هستند.

دکتر داود علیمحمدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۵۰۰ بیمار بستری کووید۱۹ در این مراکز تحت مراقبت‌های درمانی به‌سر می‌برند، افزود: برای ارائه خدمات مناسب، پزشکان متخصص از جمله داخلی، عفونی، طب اورژانس و بیهوشی به صورت مقیم و تمام‌وقت در بیمارستان امام رضا(ع) مستقر شده‌اند.

وی درخصوص تمهیدات ایجاد شده برای مدیریت کرونا در استان قم، اظهار کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان امام رضا(ع)، بخش بستری تحت‌نظر در این مرکز ایجاد کرده‌ایم تا امکانات بیشتری در اختیار بیماران بدحال قرار گیرد؛ بر این اساس، بیماران پس از دریافت دارو به صورت بستری موقت تحت نظر قرار می‌گیرند و سپس ترخیص و روز بعد جهت ادامه دریافت دارو به این مراکز مراجعه و تحت مراقبت موقت قرار می‌گیرند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم، کنسل شدن خدمات الکتیو از جمله لغو اعمال جراحی غیراورژانسی را در بیمارستان امام‌ رضا(ع) از دیگر تمهیدات مدیریت کرونا برشمرد و گفت: از سوی دیگر لوازم حفاظت فردی کارکنان و بیماران در اختیارشان گذاشته شده است.

علیمحمدی درخصوص دسترسی مراکز درمانی تامین‌اجتماعی به داروهای موردنیاز بیماران کرونا، تصریح کرد: براساس آخرین شیوه‌نامه مراقبت و درمان کووید۱۹، دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران بستری در تامین‌اجتماعی از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان مهیا شده است.

وی ادامه داد: در زمینه برخی از داروها از قبیل انوکساپارین با کمبود استانی مواجه هستیم و تهیه داروی اکتمرا به دلیل در تعهد نبودن بیمه، مشکلاتی را برای بیماران این مرکز ایجاد کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم افزود:‌ در بخش درمان سرپایی نیز بسیاری از داروهای بیماران کرونا در دسترس قرار دارد اما برخی از داروها مانند فاموتیدین، ناپروکسن و داکسی سایکلین با کمبود مواجه است.

علیمحمدی کمبود نیروهای فنی گروه پرستاری و پاراکلینیک را جهت جایگزینی موقت از مهمترین مسائل برشمرد.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در همه سطوح در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی رعایت می‌شود، اظهار کرد: همچنین مراجعه کننده‌ها برای مشارکت فعال در این زمینه هدایت می‌شوند و از سوی دیگر مقدمات و الزامات لازم برای استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی براساس استاندارد ISO۴۵۰۰۱-۲۰۱۸ در بیمارستان امام رضا(ع) انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به تعیین نماینده تام‌الاختیار مدیردرمان برای بازدید و نظارت بر عملکرد تمامی واحدهای بیمارستان امام رضا(ع)، گفت: همچنین از طریق بازدیدهای مستمر خود و کارشناسان واحد درمان بر نحوه ارائه خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید۱۹، مراتب پایش می‌شود.

کد خبر: 22812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =