آخرین وضعیت بیمه دانشجویی تامین اجتماعی+جزییات

گسترش بیمه دانشجویی فرصت خوبی برای افزایش ضریب نفوذ در جامعه مخاطبان است و بر اساس آمار تا تا اردیبهشت ماه امسال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو با عقد قرارداد در ردیف بیمه‌پردازان تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، بیمه دانشجویی ضمن پوشش بیمه‌ای دانشجویان، برای سازمان تامین اجتماعی نیز دارای مزایای متعددی است که نبود هیچگونه ریسک و وجود بیمه‌شدگان بالقوه در تمامی شهرها و شهرستان‌های کشور از جمله آن‌هاست. در این میان سازمان تامین اجتماعی از دی ماه سال ۹۷ در این خصوص شرایط مناسبی فراهم کرده و تمامی دانشجویان سراسر کشور می‌توانند همزمان با تحصیل، بیمه پردازی کرده و ضمن ایجاد سابقه بیمه، تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار گیرند.

بر اساس آمارهای موجود تا اردیبهشت ماه امسال بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو با عقد قرارداد در ردیف بیمه‌پردازان تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند. در این خصوص استان‌های اصفهان با ۱۷۴۳ نفر، غرب تهران بزرگ با ۱۶۰۱ نفر، آذربایجان شرقی با ۷۴۳ نفر، شرق تهران بزرگ با ۶۶۵ نفر و مازندران با ۶۲۷ نفر بیشترین استقبال را داشته‌اند. اکنون دانشجویان در حال تحصیل که فاقد بیمه یا تحت تکفل والدین خود، از خدمات درمانی بهره‌مند یا به عنوان مستمری‌بگیر سازمان هستند می‌توانند با کارت دانشجویی معتبر (از طریق مراجعه به شعب یا سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی) و درخواست و احراز شرایط مقرر نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

شرایط بیمه دانشجویی

بیمه دانشجویان همانند بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است و بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، حداقل و حداکثر سن پذیرش درخواست به ترتیب ۱۸ و ۵۰ سال است. افرادی که بیشتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی نزد این سازمان الزامی است. ضمناً ارائه کارت دانشجویی معتبر در هنگام ثبت تقاضا ضروری است. دانشجویان متقاضی باید از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و ورود به منوی بیمه‌شدگان / بیمه شدگان خاص / انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد، نسبت به انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان اقدام کنند. مزایای این نوع بیمه حسب مورد و با توجه به شرایط متقاضی و نرخ‌های پرداخت حق بیمه انتخابی شامل بازنشستگی، فوت، از کارافتادگی و خدمات درمانی است.

پرداخت حق بیمه

پرداخت حق بیمه به سه شکل امکان پذیر است که نرخ ۱۲ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی،  نرخ ۱۴ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ  ۱۸ درصد شامل خدمات بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی است. در صورتی که دانشجویان متقاضی دریافت خدمات درمانی هستند و تحت حمایت بیمه درمانی تبعی والدین خود نیستند در صورت درخواست بیمه درمان، سرانه درمان به این مبلغ اضافه می‌شود که بر مبنای حداقل حقوق ماهیانه ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است.

حق بیمه هر ماه حداکثر تا پایان دو ماه بعد قابل پرداخت است. متقاضیانی که ۱۰ سال قبل از تاریخ درخواست، یک سال سابقه پرداخت حق بیمه (با نرخ کامل) را دارند از معاینات اولیه معاف خواهند بود. همچنین نرخ ۱۲ درصد نیاز به انجام معاینات اولیه ندارد و متقاضیان نرخ ۱۴ درصد نیز در صورتی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی بیش از ۵ سال باشند پس از تعیین میانگین دستمزد می‌توانند ۳۶۰ روز آخر دستمزد مبنا را بین حداقل دستمزد و حداکثر میانگین مذبور به اختیار انتخاب کنند.

گفتنی است دانشجویان در صورت تمایل و عدم انقطاع در پرداخت حق بیمه دانشجویی، می‌توانند پس از فراغت از تحصیل نسبت به ادامه بیمه خویش بر اساس قرارداد منعقد شده قبلی اقدام کنند.

کد خبر: 22659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =