از صفر تا ۱۰۰ خدمات تامین‌اجتماعی باید غیرحضوری شود

باید در توسعه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به جایی برسیم که صفر تا ۱۰۰ این نوع خدمات به صورت غیر حضوری و در اسرع وقت و بدون مراجعه مخاطبان به شعب سازمان انجام شود و با این اتفاق  مهم، دسترسی جامعه هدف به خدمات با صرف کمترین وقت و هزینه انجام شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، با اشاره به جهش سازمان تامین اجتماعی در الکترونیکی شدن و توسعه خدمات غیرحضوری طی سالهای اخیر، گفت: بحث خدمات غیرحضوری در شرایط امروزه، نیاز ضروری و مهمی برای تمامی دستگاه های اجرایی کشور است، بویژه در سازمان تامین اجتماعی که پوشش بیمه ای نیمی از جمعیت کشور را به عهده دارد و اکثریت خدمات و حمایت های این سازمان نیاز به ارائه به صورت غیر حضوری و الکترونیکی دارد.

علی حسینی محمدآبادی افزود: باید در این زمینه به جایی برسیم که صفر تا ۱۰۰ این نوع خدمات به صورت غیر حضوری و در اسرع وقت و بدون مراجعه مخاطبان به شعب سازمان انجام شود و با این اتفاق  مهم، دسترسی جامعه هدف به خدمات با صرف کمترین وقت و هزینه انجام شود.

وی در خصوص نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای توسعه خدمات الکترونیکی و وضعیت آموزش این نیروها گفت: سازمان تامین اجتماعی با داشتن ظرفیت نیروهای انسانی متخصص می تواند در جهت توسعه و ارائه بهتر خدمات الکترونیکی قدم های موثری بردارد. البته باید به مسئله آموزش نیروی انسانی در جهت انجام بهتر خدمات الکترونیکی نیز توجه شود تا انجام وظایف محوله توسط آنان به شکل صحیح  صورت پذیرد.

حسینی محمدآبادی افزود: برای دستگاه هایی مثل سازمان تامین اجتماعی، در جهت پیشرفت در ارائه خدمات الکترونیکی، توسعه نیروی انسانی به عنوان اولویت اول در پیشبرد ارائه خدمات و تعهدات است. البته به این موضوع باید اشاره شود که در بعضی مواقع استفاده مناسب از نیروی انسانی دارای محدودیت های اداری و قانونی است که لازم است با رفع این موانع از نیروی انسانی بر اساس ظرفیت و توانایی آنان در قسمت های مختلف استفاده شود و شاهد پیشرفت در پیشبرد اهداف سازمانی باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در خصوص وضعیت پوشش گروه های جدید در استان و ظرفیتهای جدید گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نرخ حق بیمه های جاری، برای قسمتی از اقشار جامعه تامین و پرداخت حق بیمه مشکلاتی وجود دارد، به طور مثال در منطقه جنوب استان کرمان افراد کمتری تحت پوشش این سازمان نسبت به متوسط کشوری و استانی هستند.

وی تاکید کرد: البته ظرفیت‌های بالایی در این مناطق وجود دارد که امیدواریم با رشد و توسعه اقتصادی آن مناطق، در نهایت شاهد آن باشیم که ضریب پوشش بیمه ای هم افزایش یابد.

حسینی محمدآبادی با اشاره به راهکارهایی جلب بیشتر اعتماد عمومی و افزایش اعتبار سازمانی در بین مخاطبان گفت: برای جلب اعتماد عمومی و افزایش اعتبار سازمان تامین اجتماعی باید فرایندهای کاری و روش های ارائه خدمات که همچنان مثل سنوات گذشته انجام می پذیرد اصلاح و بهینه کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: روش های انجام کار و ارائه خدمات در حوزه تعهدات کوتاه مدت، نیاز به اصلاح و بهبود و کاهش ایستگاه‌های کاری در فرایندها دارد.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات جامعه هدف سازمان و برون رفت از ذهنیت تهاجمی که ممکن است برخی از کارفرمایان نسبت به این سازمان داشته باشند، نیازمند دادن اختیار به استانها جهت حل و فصل مشکلات هستیم، به نحوی که مسائل و مشکلات مطرح شده توسط جامعه کارفرمایان در استانهای تعیین تکلیف شود.

حسینی محمدآبادی افزود: از سمت دیگر، ضروری است تا بعضی از ساختارها متناسب با نیازمندی های استانها اصلاح شود. روش های ارائه خدمات هم باید به گونه ای باشد که در شرایط اجتماعی موجود، با صرف کمترین وقت و هزینه، به خصوص در زمان مناسب خدمات در سازمان تامین اجتماعی قابل دسترسی باشد.

کد خبر: 22396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =