بیمارستان امام رضا(ع) قم سومین مرکز درمان کرونا در کشور

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم، بیمارستان امام‌ رضا(ع) را به عنوان اولین مرکز پذیرش و بستری بیماران کرونایی در سازمان تامین‌اجتماعی برشمرد و اعلام کرد این مرکز همچنین به عنوان سومین بیمارستان در سطح کشور به شمار می‌رود که با وزارت بهداشت در زمینه مدیریت کرونا همکاری مجدانه داشته است.

دکتر داود علی‌محمدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری تا کنون (بیست و هفتم تیر ۱۴۰۰) بیش از ۱۰ هزار بیمار شامل ۷۵۰۰ بیمار سرپایی، ۱۶۵۸ بیمار بستری و ۸۸۰ بیمار اورژانس تحت نظر مبتلا به کووید۱۹ از خدمات بیمارستان امام رضا(ع) استفاده کرده‌اند و از مجموع بیماران بستری حدود ۸۵ درصد بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

وی با بیان اینکه این مدیریت در چهار مقطع از سوی ستاد کرونای استان به عنوان مرکز «ریفرال» بیماران کووید۱۹ تعیین شده است، افزود: مقطع اول از ششم اسفند ۹۸ تا هفدهم فروردین ۹۹ بود که کل ظرفیت‌ تخت‌های بستری بیمارستان به درمان بیماران کرونا اختصاص یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم ادامه داد: مقطع دوم از اول مهر ۹۹ تا ششم دی ۹۹، مقطع سوم از بیستم فروردین ۱۴۰۰ تا دهم خرداد ۱۴۰۰ و مقطع چهارم نیز از بیست و چهارم تیر ۱۴۰۰ تا کنون است که ۵۰ درصد تخت‌های بستری و امکانات بیمارستان برای ارائه خدمات به این گروه از بیماران در نظر گرفته شده است.

علی‌محمدی تصریح کرد: طی چهار مقطعی که بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان مرکز ریفرال پذیرش بیماران کرونا تعیین شده‌اند، به طور متوسط روزانه ۱۰ بیمار بستری جدید و حدود ۴۰ بیمار سرپایی کرونایی جدید در این مرکز پذیرش شده و تحت پوشش خدمات درمانی لازم قرار گرفته‌اند. درحال حاضر نیز بیش از ۴۳ بیمار بستری کرونایی جدید در این بیمارستان بستری هستند.

خدمات کرونایی مراکز درمانی سرپایی

وی گفت: علاوه بر بیمارستان، سه مرکز درمانی سرپایی استان قم، مراجعه کننده‌ها و بیماران کرونا را ویزیت و در صورت نیاز به خدمات بستری، به بیمارستان امام رضا(ع) ارجاع می‌دهند تا بیماران کرونا تحت درمان‌های اختصاصی قرار بگیرند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه وضعیت برخورداری مراکز ملکی از تجهیزات و امکانات درمانی، نسبتا مناسب است، اعلام کرد: عمده تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران کرونایی به این مدیریت اختصاص یافته است.  

علی‌محمدی اظهار کرد: این تجهیزات شامل یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری، ۷ دستگاه ونتیلاتور بزرگسال، یک دستگاه ونتیلاتور نوزاد، یک دستگاه دیالیز، یک دستگاه nCPAP ،  یازده دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی، ۷ عدد تشک مواج، ۴۲ عدد کپسول اکسیژن و ۲ پالت ۱۶‌ تایی اکسیژن جهت ذخیره در مواقع بحرانی است.

وی گفت: همچنین اجرای پروژه سطح‌بندی و افزایش تخت ICU بیمارستان امام رضا(ع) به ۸ تخت در سال ۱۳۹۹ در راستای بهره‌مندی بیشتر بیمه شدگان به ویژه بیماران کووید۱۹ از امکانات درمانی این مرکز بوده است.

کد خبر: 22383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =