۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 22261

بسکتبال نیاز به یکپارچگی و همدلی دارد

افشین رضاپور؛ کارشناس بسکتبال
بسکتبال نیاز به یکپارچگی و همدلی دارد

تیم ملی بسکتبال ایران در آستانه حضور در المپیک توکیو بیش از هرچیز نیاز به یکپارچگی و همدلی دارد تا بتواند مسیر بهتری را طی کند.

با وجود اینکه تیم ملی بسکتبال ایران و البته بیشتر از آن عملکرد فدراسیون بسکتبال به شدت مورد انتقاد قرار دارد و هجمه زیادی را متحمل شده است، همچنین با وجود اینکه نتایج قابل قبولی از بسکتبال در مدت اخیر شاهد نبودیم و حواشی زیادی نیز در این تیم وجود داشت، اما به اعتقاد من این تیم ، در حال حاضر تیم باتجربه و خوبی است و از نظر فنی توانایی کامل درخشش دارد. آفتی که در آستانه المپیک به جان بسکتبال افتاده است، عدم همدلی و یکپارچگی است که موجب شده همه چیز وارد حاشیه شده و اصل ماجرا که حضور موفق تیم ملی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، از یادها برود.

به هر حال بخشی از انتقاداتی که این روزها به بسکتبال می‌شود جایز و منطقی است اما باید این را هم در نظر داشت که روحیه تیمی مهم است و هدف همه باید این باشد که تیم ملی بسکتبال هم مانند دیگر تیم ها و دیگر ورزشکاران با روحیه عالی و وضعیت مناسب فنی در توکیو حاضر شوند و از حیثیت ورزش ایران دفاع کنند.

هرچند اتفاقاتی در بسکتبال رخ داد اما اگر بخواهم به وضعیت فنی تیم ملی بسکتبال نگاهی داشته باشم، شرایط آنقدرها هم که گفته می‌شود بد و ناامید کننده نیست. بازی‌های تدارکاتی مقابل ژاپن و اسپانیا که با اختلاف بازنده شدیم را نباید ملاک ارزیابی قرار داد و با وجود بازیکنان شاخص تیم ملی، آن‌ها با یکپارچگی و انگیزه‌ای که به آن نیاز دارند، می‌‍توانند نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهند و به نظر می‌رسد تیم ملی بسکتبال ایران حتی در اولین دیدار المپیک مقابل جمهوری چک، می‌تواند برنده باشد و مسابقات را با یک پیروزی امیدبخش آغاز کنند. واقعیت این است که متأسفانه کادر فنی تیم ملی آن طور که نیاز است هدفمند رفتار نمی‌کند. شاید برای همین است که اهالی بسکتبال نگران عملکرد این تیم در المپیک هستند. 

به نظر می‌رسید برگزاری دیدارهای تدارکاتی موجب شود که کادر فنی به ترکیبی نهایی از ارنج تیم برسد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و هر بار شاهد تغییراتی بودیم که اساس و اصولی نداشت. چیدمان نفرات هنوز به طور کامل به ثبات نرسیده است و این بزرگترین مشکل تیم ملی بسکتبال است.  

سه بازیکن حاضر در ترکیب تیم ملی بسکتبال بسیار با تجربه هستند آن‌ها در المپیک ۲۰۰۸ پکن به میدان رفتند و نفرات باتجربه‌ای هستند. ضمن اینکه بازیکنانی داریم که در جام‌های جهانی با تیم‌های بزرگی بازی کرده‌اند. بنابراین تجارب ارزنده‌ای نزد تعدادی از بازیکنان است که باید سرمربی تیم ملی بتواند از آن‌ها به بهترین شکل بازی بگیرد. به اعتقاد من تیم ملی در روزهای اندکی که تا آغاز المپیک باقی مانده است، نیاز به ثبات و یکپارچکی دارد و این می‌تواند تیم ملی بسکتبال را در روند بهبود قرار دهد تا آسمان‌خراش‌های ایران، ناکام مسابقات المپیک توکیو نباشند.

کد خبر: 22261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =