«قهرمان»؛ شانس اصلی نخل طلا

بنابر پیش‌بینی‌های منتقدان، «قهرمان» اصغر فرهادی یکی از بخت‌های اصلی کسب نخل طلای این دوره از جشنواره کن خواهد بود.

به گزارش آتیه آنلاین، هفته گذشته هفتادوچهارمین دوره فستیوال فیلم کن با یک سال تاخیر و با تمهیدات ویژه کرونایی در شهر ساحلی کن در جنوب شرقی فرانسه آغار به کار کرد. در همین راستا فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی که یکی از سه نماینده سینمای ایران در هفتادوچهارمین جشنواره کن است و در بخش رقابتی با ۲۳ فیلم از کشورهای مختلف برای کسب نخل طلا رقابت می‌کند، روز سه‌شنبه، ۲۲ تیردر فستیوال بین‌المللی کن برای اولین بار به نمایش درآمد و با تشویق چند دقیقه‌ای و ایستاده حاضران در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن همراه شد.

پس از اکران این فیلم، موج نقدهای خوب منتقدان از فیلم فرهادی منتشر شد. ورایتی اخیرا در مطلبی نام اصغر فرهادی و امیر جدیدی را در میان نامزدهای احتمالی دریافت جایزه اسکار در رشته‌های بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد قرار داده است. این نشریه به‌طور ویژه به این مسئله اشاره کرده که فیلم دلچسب و سرزنده «قهرمان» اکنون توجه اعضای آکادمی اسکار را به‌خود جلب کرده و بحث‌هایی درباره آخرین فیلم فرهادی در این آکادمی جریان دارد. ورایتی در ادامه ضمن تمجید از سابقه فیلمسازی فرهادی، نوشته است این فیلمساز ایرانی که کارگردانی و تهیه‌کنندگی «قهرمان» را عهده‌دار بوده ازجمله مطرح‌ترین و جسورترین فیلمسازان عرصه صنعت سینماست.

شارلوت پاوارد، روزنامه‌نگار بین‌الملل نیزدر یادداشتی در سایت رسمی این جشنواره نوشت: فرهادی در فیلم قهرمان بازگشتی درخشان به ایران داشت. خالق فیلم جدایی نادر از سیمین، تاروپود درام اجتماعی خود را به گونه‌ای در هم می‌پیچد که پیچیدگی سیستم اداری را آشکار می‌کند؛ سیستمی که مردم در آن به طرز ناخوشایندی درگیر فرآیند پرپیچ و خم ارائه شواهد و مدارک می‌شوند. در چنین جامعه بسته و کنترل‌گری، کوچکترین جزئیات کافیست تا قهرمانی را به آدم بد داستان تبدیل کند و بالعکس. فرهادی این بازتاب واقع گرایانه را حول شکاف‌های موجود در جامعه ایرانی به تصویر درمی‌آورد و فیلم را از ژرف‌نگری‌های عمیق پر می‌کند چون در حقیقت در این فضا همه چیز باید به بحث و چالش کشیده شود. لی مارشال منتقد «اسکرین‌دیلی» نیز «قهرمان» را «یک درام اخلاقی جذاب» دانسته و به خصوص از بازی امیر جدیدی تمجید کرده است.

گاردین نیزپیش بینی کرده است امیر جدیدی برای بازی در فیلم «قهرمان» شانس اصلی کسب جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی است که کمتر از ۲۴ ساعت دیگر، هیات داوران این رویداد سینمایی به ریاست «اسپایک لی» برنده نخل طلا و دیگر جوایز این رویداد سینمایی طی مراسم اختامیه در سالن لومیر معرفی خواهند کرد. جایزه ای که در سال ۲۰۱۶ نیز شهاب حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» دیگر ساخته اصغر فرهادی کسب کرده بود و در صورت تحقق این پیش بینی، جدیدی دومین بازیگر ایرانی خواهد بود که جایزه معتبر بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را دریافت خواهد کرد.

حالا کمتر از ۴روز پس از اکران فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی، این فیلم در رده چهارم فهرست فیلم‌های خیلی خوب از نظر منتقدان در کن قرار گرفته و بسیاری می گویند که «قهرمان» بهترین فیلم سال‌های اخیر فرهادی است که البته در جشنواره کن هم شانس خوبی برای موفقیت دارد و از آن مهم‌تر شانس سومین اسکار را برای اصغر فرهادی هم‌چنان حفظ می‌کند…همین‌ها باعث شده علاقه‌مندان فرهادی در داخل کشور امیدوار باشند که فرهادی با نخل طلا کن را ترک کند.

کد خبر: 22182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =