با روحیه‌ای جنگجویانه به توکیو می‌رویم

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: با تمام سختی‌هایی که پیش روی ما بود توانستیم از حداکثر توان خود استفاده کنیم و با روحیه جنگجویانه راهی المپیک توکیو می‌شویم.

به گزارش آتیه‌آنلاین،  ملی‌پوشان تکواندو ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، روز شنبه،   ایران به مقصد قطر ترک و از آن‌جا راهی ژاپن می‌شوند.  تکواندو ایران با ترکیب آرمین هادی‌پور در وزن ۵۸- کیلوگرم،  میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم در المپیک توکیو به مصاف رقیبان خود می‌رود.

در همین رابطه فربیرز عسگری، سرمربی تیم تکواندو ایران در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین ضمن قدردانی از سختکوشی ملی‌پوشانش اظهار کرد: در چهار سال گذشته و دقیقا از سال ۹۶ تا کنون من در کنار تیم ملی و ملی پوشان تکواندو بودم و تنها هدفمان این بود که از راه‌های موجود و مسابقاتی که می‌تواند به امتیاز و رنکینگ ورزشکاران کمک کند، سهمیه‌های متعدد المپیک توکیو را تصاحب کنیم. این مسیر مسیر ساده‌ای نبود. به ویژه اینکه رفته رفته سخت‌تر هم شد و  شیوع ویروس کرونا تعداد مسابقات را کاهش داد، نحوه اعزام‌ها تحت تاثیر قرار گرفت و ما بر اساس برنامه‌ریزی‌ای که صورت داده بودیم نتوانستیم پیش برویم.

عسگری در ادامه با اشاره به مسیری که منجر به کسب سهمیه‌های المپیک شد، خاطرنشان کرد:  فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی جز نفراتی بودند که از المپیک قبل در رنکینگ قرار داشتند و آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی نیز تکواندوکاران تازه واردی بودند که امتیاز کمتری در رنکینگ داشتند. از میان این نفرات فرزان علی‌رغم شایستگی به خاطر کاهش وزن بسیاری که طی این سال‌ها داشت دیگر نتوانست در این وزن همانند گذشته موفق عمل کند، مهدی هم در میان راه از ما جدا شد و به دلیل ازدواج به کرواسی رفت اما سجاد مردانی تا لحظه آخر تلاش خوبی داشت و تنها بخاطر امتیازاتی که از او کم شد و با اختلاف ناچیز نتوانست سهمیه توکیو را بدست آورد.  

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران افزود: با وجود تمام سختی‌هایی که پیش روی ما بود توانستیم از حداکثر توان خود استفاده کنیم. خیلی وقت‌ها با مشکلات غیر فنی روبه‌رو بودیم. در اعزام‌ها به دلیل عدم صدور ویزا به موقع، به مشکل برخوردیم و در برخی مسابقات نتوانتسیم شرکت کنیم. با مجموع این مسائل من از عملکرد شاگردانم رضایت دارم و تمام امیدم این است که در میدان المپیک شاهد درخشش تک تک شان باشم و نشانی از نسل جدید و جوان تکواندو ایران در این عرصه جهانی را مشاهده کنم.

وی با اشاره به اینکه رقبای آماده و بسیار قدرتمندی روی شیاپ‌چانگ توکیو انتظار تکواندوکاران ایران را می‌کشند، تصریح کرد: ما به سختی تمرین کرده‌ایم و از تمام سختی‌های مسیر رسیدن به المپیک رد شدیم. حالا نیاز است با عزم جزم به توکیو برویم و با روحیه جنگجویانه با حریفان قدرتمند خود نبرد کنیم. روحیه نفرات من بسیار بالاست و من روح تلاش و هدفمندی را در آن‌ها شاهد بودم و هستم. امیدوارم دستمان از مسابقات تکواندو المپیک پر باشد و بهترین نتیجه را رقم بزنیم.

کد خبر: 21974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =