درخواست وزیر خارجه کره جنوبی از کشورهای آسیای میانه

وزیر خارجه کره جنوبی از کشورهای آسیای میانه خواست به حمایت خود از تلاش‌های سئول برای دستیابی به صلح در شبه‌جزیره کره ادامه دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) از کشورهای آسیای میانه خواست به حمایت خود از تلاش‌های سئول برای دستیابی به صلح در شبه‌جزیره کره ادامه دهند.

«کنگ کیونگ-وا»، وزیر خارجه کره جنوبی، این اظهارات را در سیزدهمین «مجمع همکاری کره-‌آسیای میانه» مطرح کرد و گفت که صلح بین پیونگ‌یانگ و سئول تاثیر مثبتی بر کل قاره خواهد گذاشت.

کنگ در سخنرانی کلیدی خود گفت: «صلح و کامیابی در شبه‌جزیره کره، مسیری به سمت صلح و کامیابی جمعی در کل قاره اوراسیا هم هست. خواستار حمایت و همکاری ادامه‌دار کشورهای آسیای میانه هستم.»

وی افزود: «اگرچه مذاکرات بین دو کره و بین کره شمالی و ایالات متحده متوقف شده، پیشرفتی که از قبل حاصل شده نباید کاهش پیدا کند.»

مجمع همکاری کره-آسیای میانه در چارچوب سیاست جدید شمالی کره جنوبی برگزار می‌شود که در آن سئول به دنبال ادغام اقتصاد کره از طریق ایجاد راه‌های تجاری با روسیه و کشورهای آسیای میانه از طریق شبه‌جزیره کره است.

وزرای خارجه قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان هم به همراه جمع زیادی از دیپلمات‌های هر دو طرف و اشخاص ثالث در این مجمع حضور یافتند.

کد خبر: 2194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =